نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اینکه هیچ دعوایی در جهان ریشه مذهبی ندارد گفت: اینکه انسان ها باهم اختلاف نظر داشته باشند امری طبیعی است اما دعوا و نزاع کاری غیر طبیعی و ناپسند است و اگر کسی عنوان کرد که دعواها ریشه مذهبی دارد حقیقت ندارد چرا که نزاع ریشه نفسانی و شیطانی دارد.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 03 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی در جمع مردم بندرعباس در آغاز سخانان خود با طرح سوالی که آیا پیشوایان و رهبران بزرگ اسلامی باهم دعوا داشته اند؟ ادامه داد: همانطور که پیشوایان دینی ما باهم دعوا نداشته اند ما نیز باید همانگونه رفتار کنیم و الحمدالله نیز چنین است.
 
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه اختلاف نظرها طبیعی ست، افزود: رهبران بزرگ ما باهم رابطه خوبی داشتند و هیچ گاه باهم نزاع نداشتند که ما اینگونه باشیم..
 
وی با بیان اینکه ریشه نزاع و دعواها هوای نفسانی است و نه چیز دیگر،  اضافه کرد: ریشه دعواها بی تردید هوای نفسانی، خود بینی و خود خواهی است
 
به گفته این عالم دینی : اینکه انسان ها باهم اختلاف نظر داشته باشند امری طبیعی است اما دعوا و نزاع کاری  غیر طبیعی و ناپسند است و اگر کسی عنوان کرد که دعواها ریشه مذهبی دارد حقیقت ندارد چرا که نزاع ریشه نفسانی و شیطانی دارد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به توصیه های قرآن کریم در باره وحدت  بیان کرد: قرآن کریم همه را  به وحدت کلمه دعوت کرده است و افزود: قرآن به اهل کتاب میگوید حتی اشتراک یک کلمه می تواند محور وحدت باشد.
 
وی بیان کرد: هیچ آیین و دینی جز اسلام آغاز رابطه بین دو انسان را با سلام قرار نداده است و سلام از بهترین دعاها برای هر فردی است و این نشان از دوستی و محبت در اسلام است.
 
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به جنایات داعش و ضد اسلام خواندن کارهای آنها به  بیان داستانی از پیامبر (ص) پرداخت و خاطر نشان ساخت : در زمان پیامبر اکرم (ص) مسلمانان برای نبرد با عده ایی به میدان جنگ رفتند و پس از فرار دشمانان ، یکی از آنان همانجا ایستاد و گفت " أشهد أن لا اله الا الله وأشهد ان محمد رسول الله" ، اما یکی از مسلمانان افراطی و تند او را کشت،  پیامبر(ص) از این موضوع ناراحت شدند و به آن شخص گفتند:  او که شهادتین گفت پس چرا او را کشتی؟ ،  پاسخ شخص این بود که : آن شخص دروغ گفت! پس از گذشت مدتی همان شخص درگذشت اما هنگام دفن کردنش ، قبر او را نپذیرفت و از درون خود برون افکند و این کار چندین بار تکرار شد ، سپس پیامبر (ص) فرمودند: این کار همانند بسیاری از گناهان،  گناه بزرگی است اما خداوند میخواست زشتی این کار را نشان دهد، و سپس بدن آن شخص را در شکافی بین دو کوه و سنگی بر بدنش گذاشتند.
 
آیت الله نعیم آبادی پس از بیان این داستان از دوران پیامبر(ص) گفت: جان مسلمان محترم است اما داعش بعنوان اسلام اینگونه جنایت میکند و انسان ها را از بین می برد.
 
وی افزود: جنایات و بد رفتاری های  داعش باعث شده است که در اروپا از اسلام بعنوان خشونت یاد کنند در حالی که اسلام دین محبت و دوستی است.
 
به گفته این عالم دینی: اهل سنت ما غدیر را به دوستی تفسیر می کند ، تشعیه غدیر را به دوستی و حاکمیت تفسیر میکند ، این که نزاع ندارد.
 
وی در ادامه  با بیان اینکه غدیر ، قرآن و اسلام برای همه می باشد وقرآن برای هدایت بشر است  خاطر نشان کرد: مفصل ترین شعری که درباره غدیر سروده شده  را یک مسیحی سروده است، و این یعنی اینکه اسلام متعلق به همه است.
 
وی با بیان اینکه امام علی (ع) نماد حقوق بشر است، گفت: امام علی (ع) در نامه اش به مالک اشتر فرموده است: ای مالک وقتی به مصر میروی ، مردم مصر یا برادر دینی تو هستند یا برادر نوعی تو ، وی ادامه داد: ارتباطی که امام علی (ع) بین انسان ها می بیند ارتباط برادری ست و گفت: امام علی (ع) مسیحی های مصری را برادر بعنوان یک انسان می دانست.
 
وی با بیان اینکه شیطان ، هوای نفسانی و کسانی که از دعواها بهره می برند ، انسان ها را به دشمنی وا میدارند.
 
نماینده رهبر معظم انقلاب در هرمزگان با بیان اینکه سیاست دشمنان اسلام ایجاد اختلاف و نزاع است عنوان کرد: یکی از رئوسای اسبق آمریکا میگوید: ما باید در میان دعواها و درگیری های جهان اسلام کارهایمان را انجام بدهیم.
 
امام جمعه بندرعباس گفت: آن شیطان است که دم از اختلاف و نزاع می زند در حالی که رحمان به باهم بودن توصیه میکند.
 
وی در ادامه به توصیه های مقام معظم رهبری در رابطه با انسجام وحدت اشاره و خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) رابطه امت و خودش را رابطه دوستی قرار داده است و هر چیزی که خلاف دوستی باشد ممنوع است.
 
امام جمعه بندرعباس بیان کرد: دین یعنی دوستی دین یعنی محبت و اگر محبت باشد وحدت هم هست و اگر غیبت، تهمت، شایعه پراکنی و بدگمانی حرام است برای این است که خلاف دوستی هاست.
 
به گزارش ایسنا،  این مراسم به همت بنیاد بین المللی غدیر هرمزگان و اهالی گچین بالا برگزار شد و در این مراسم عارف رحیمی ( دبیر بنیاد بین المللی غدیر هرمزگان و مدیر مجمع جهانی اهل بیت دفتر هرمزگان) ، حجت الاسلام مریدی (قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان) شیخ محمد علی امینی ( رئیس حوزه علمیه بندرلنگه و عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور) ، حبیب بهادری (رئیس ستاد دهه امامت و ولایت) ، حجت الاسلام جهانگیری (امام جمعه خمیر)  و جمعی از مسئولین نیز در این مراسم دیده می شدند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار