نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو تذکر کتبی در مجلس و آخرین نامه به ریاست جمهوری ، نامه ای هشت بندی با کمک رییس سازمان محیط زیست و مجلس تهیه شده است که در آن جاری شدن زاینده رود به طور جدی مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 19 December 2021

عباس مقتدایی در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به جلسه مشترک مجمع نمایندگان شهرستان و شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت:یکی از موضوعات طرح‌شده در این نشست سوخت مازوت و مهروموم مشعل‌های مازوت سوز بود که با پیگیری مجمع نمایندگان شهرستان و شورای شهر نامه‌ای و مشترک نوشته  و به دبیر شورای امنیت ملی و رئیس قوه قضاییه ارائه شد.

وی افزود: ما مطالبه عمومی مردم اصفهان و شکسته نشدن مهروموم مشعل‌های مازوت سوز را مطرح کردیم و این در حالی بود که از سال ۹۲ روزانه صدها تن آلودگی مازوت بر سر مردم اصفهان ریخته می‌شد اما اکنون ۱۹ مشعل خاموش است .

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:  همچنین درزمینه خطرات  فرونشست زمین، نامه‌ای هشت بندی با کمک ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست و مجلس در حال عملیاتی و اجراشدن است که دربند سه نامه تائید حفاظت  محیط‌زیست، نقشه پیش‌بینی‌شده احیای تالاب گاوخونی  و مدیریت حوزه مستقل آب در شورای عالی آب کشور مطرح شده است.

وی ادامه داد: در همین رابطه در چهار جلسه با معاون رییس جمهوری راهکارهای کوتاه‌ ،میان‌ و بلندمدت درزمینهٔ مشکلات زاینده‌رود مطرح شد که بر اساس نیاز امروز باز شدن آب و تداوم حیات تالاب به‌عنوان طرح کوتاه‌مدت طرح شد.

مقتدایی تأکید کرد: باز شدن زاینده‌رود یک کار شدنی است و اگر حداقل ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب به تالاب گاوخونی برسد مشکل تا حدودی مرتفع می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خشکی زاینده‌رود به دلیل عمل نکردن به بخشی از مصوبات است،بیان داشت: هم اینک ما نظام شناخت مسائل اصفهان را به‌طور ویژه‌کار می‌کنیم و در این بررسی‌ها  مسائل مختلف۱۸۰ روستا و در صد فراوانی مشکلات آب و فاضلاب آن‌ها دسته‌بندی‌شده  است.

وی عدم شکل‌گیری ساختار اداری چندین شهرستان جدید اصفهان که به‌تازگی صاحب فرمانداری شدند را از دیگر مشکلات بخش شرق  استان عنوان کرد.

مقتدایی در بخشی دیگر از صحبت‌های به ۱۰۲ صنف در اصفهان اشاره کرد و گفت: مطالبات این صنوف را ما دسته‌بندی و جمع‌آوری کردیم که  ۶۵ درصد مطالبات آن‌ها در بخش ارزش‌افزوده و مالیات و بیش از ۳۰ درصد مشکل آن‌ها با شهرداری بود که انتظار همکاری شهرداری راداریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود : نقشه سیاسی،اداری و جغرافیایی اصفهان باهم منطبق نیست؛ ۱۸ معضل پیرامون زاینده‌رود مطرح‌شده است که یکی از آن آب شرب است و دیگری مهاجرت،اشغال،کاهش درآمد، گردشگری، رخداد مسائل امنیتی است که دولت،مجلس و مجامع صنفی باید وارد شوند.

مقتدایی گفت: بخشی از رسیدگی و خدمات بدون ورود به شورای شهر امکان‌پذیر نیست و عوامل مؤثر در نابسامانی شهری  داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :