طی مراسمی با حضور معاونان جهاددانشگاهی کشور و مسئولان استانی روز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۰ سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، دکتر مهدی باصولی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی در این مراسم گفت: جهاددانشگاهی با ۱۰۲ واحد سازمانی، ۴۳ مرکز علمی  کاربردی و دانشگاه، ۶ موسسه آموزش عالی، بیش از ۱۳۰گروه پژوهشی، سه پژوهشگاه، ۲۳ پژوهشکده و سه خبرگزاری به جامعه علمی، فناوری و فرهنگی کشور خدمت ارائه می دهد.

وی افزود: تنوعی که در فعالیت‌های این نهاد وجود دارد بی نظیر سات و به همین خاطر مقام معظم رهبری، جهاددانشگاهی که یکی از رویش های انقلاب است را به یک گلخانه تعبیر کردند.

باصولی اظهارکرد: این آمادگی وجود دارد در صورتی که در استانها مسئولان جهاددانشگاهی را حمایت کنند جهاددانشگاهی کشور نیز به همان اندازه فعالیت های خود را توسعه خواهد داد. در صورتی که دانش فنی برخی حوزه ها در استانی وجود نداشته باشد از دانش فنی و توان واحدهای بزرگتر استفاده می شود.

سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: راه اندازی کارخانه تولید فناورانه آفت کش ها و داروهای گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد یک اتفاق خوبی است که امیدواریم در سال‌های آینده نتیجه و ثمره آن را ببینیم. که این مهم با استفاده از تجربه پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در این استان اجرا شده است.

باصولی تصریح کرد: در سیاستهای جهاددانشگاهی توجه به منابع و سرمایه انسانی بوده که همیشه اهمیت داشته است.

همچنین سید احسان عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آئین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید جهاد دانشگاهی اظهار داشت: امروز با اینکه جمهوری اسلامی در حوزه حکومت استقرار دارد اما با جامعه اسلامی فاصله دارد.

وی افزود: دلیل عمده عقب ماندگی جامعه در رسیدن به اهداف عدم شناخت صحیح حوزه‌های مختلف بوده و رویکرد نظام اسلامی آخرت محور و دنیا محور است و رویکرد نظام غرب دنیا محور است و برای تحقق دو محور در نظام اسلامی باید بر علم تکیه کنیم.

سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

عسکری تصریح کرد: مفهوم جهاد تلاش و کوشش است، اما این تلاش و کوشش نباید مبتنی بر تلاش فردی و دنیا محور باشد، این رویکرد باید مبتنی بر کار جهاد گروهی و علاوه بر دنیا محوری، آخرت محور نیز باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد ما آسیب دیده است و در اقتصاد رویکردها با واقعیت و جایگاه خود فاصله دارند و برای رسیدن به نقطه مطلوب در اقتصاد نیازمند فعالیت‌های جهاد دانشگاهی هستیم.

عسکری عنوان کرد: اگر قرار باشد با دست فرمان چهل سال گذشته پیش برویم در گام دوم انقلاب هیچ تغییر و تحولی صورت نمی‌گیرد، هدف مقام معظم رهبری از طرح بیانیه گام دوم انقلاب تغییر و تحول در رویکردها، اندیشه‌ها و حرکت فراتر از مسیرهای گذشته بوده‌است.

سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

سید محمد قائم کاظمی بیدک، رئیس سابق جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد سالانه بیش از ۳۰۰ تن عسل تولید می‌شود که اغلب این تولید به صورت خام فروشی انجام می‌شود، که جهاد دانشگاهی به صورت ۱۰۰ درصد فرآوری عسل را انجام می‌دهد.

وی به عملکرد خود در دوره ریاست بر جهاد دانشگاهی پرداخت و بیان کرد: در طول خدمت درمانگاه جهاد دانشگاهی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شد و مرکز تخصصی ژنتیک جهاد دانشگاهی به دلیل کمبود اعتبارات در خرید یک دستگاه pcr در یک قدمی افتتاح است.

کاظمی بیدک خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان حدود دو میلیارد تومان در بخش معوقات اساتید بدهی داشت که این بدهی پرداخت شد و هم‌اکنون ۱۹ میلیارد تومان در اعتبارات تخصیص داشته‌ایم.

وی با اشاره به راه اندازی کارخانه فناورانه تولید آفت کش ها و داروهای گیاهی در شهرستان گچساران عنوان کرد: طرح آفت کش ها با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در شهر گچساران در حال ساخت و احداث است.

سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

سید داوود موسویان، سرپرست جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: خدمت در جهاد دانشگاهی یک توفیق می‌خواهد، مدیریت در جهاد دانشگاهی نیازمند تلاش است چرا که اعتبارات در این نهاد اعتبارات استانی است و کار کردن در سایه چنین اعتباراتی مستلزم تلاش بسیار است.

وی افزود: از همه چیز مهم‌تر در مسئولیت رعایت اخلاق است و در فعالیت خود هرگز نگاه سیاسی و منطقه‌ای نخواهم داشت.

به گزارش ایسنا، موسویان با بیان اینکه نگاه مدیران در جهاد دانشگاهی باید یک نگاه جهادی باشد و گفت: طرح‌های در دستور کار جهاد دانشگاهی برای تحقق نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی و همچنین مجمع نمایندگان استان هستیم. از حمایت‌ها و تلاش‌های نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از جهاددانشگاهی تشکر می کنم.

گفتنی است که در پایان این مراسم سید داود موسویان بعنوان سرپرست جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات حدود ۴ ساله سید محمد قائم کاظمی بیدک، رئیس سابق تقدیر شد./ ایسنا