امروز فضای ذهنی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی مازندران نسبت به اهمیت تولید و ارزش گذاری آن تغییر کرده است، یعنی آنان به اهمیت امنیت غذایی استان پی برده و در اجرای طرح‌های کشاورزی همراه هستند.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶ 30 October 2021

به گزارش تابناک مازندران، مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۰هزار تُن محصولات کشاورزی روزانه از مازندران به خارج از استان و کشور صادر می‌شود.

شهیدی فر با بیان اینکه عمده محصولات صادراتی مازندران شامل مرکبات، کیوی، برنج و گل و گیاه است افزود: روسیه، عراق، هند، عمان، قطر، کشور‌های حاشیه دریای خزر و افغانستان مقاصد صادراتی محصولات باغی مازندران هستند.

او گفت : امروز فضای ذهنی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی مازندران نسبت به اهمیت تولید و ارزش گذاری آن تغییر کرده است، یعنی آنان به اهمیت امنیت غذایی استان پی برده و در اجرای طرح‌های کشاورزی همراه هستند.

او درباره حذف یارانه برنج وارداتی گفت : نمونه دیگر اهمیت تولید محصولات کشاورزی و حمایت از بازرگانی آن حذف یارانه برنج وارداتی با هدف توجه به حفظ کشاورزی برنجکاری در استان است که این طرح در واقع کشاورزی استان را امسال نجات داده است.

شهیدی فر گفت : امروز قیمت برنج در استان جایگاهش را به عنوان مهمترین محصول درآمدی کشاورزان استان پیدا کرده است، اکنون برنج کیفی قیمت مناسبی برای تولیدکنندگان و مصرف کننده پیدا کرده است چراکه کشاورزان منطق درستی از قیمت محصولات کشاورزی دارند.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران هر گونه انتقاد بر کمبود‌های کشاورزی صنعتی را با توجه به اهمیت امنیت ملی غذایی تولیدات کشاورزی استان حق مردم دانست و افزود: مازندران همواره تصمیم گیر بسیاری از مسایل مواد غذایی استان نیست و تصمیم گیری‌ها جنبه ملی دارد، یکی از این نمونه ها، نوسانات قیمت مرغ است.

او تاکید کرد: مازندران تامین کننده مرغ تهران به عنوان پایتخت کشور است و همواره همه مسوولان استان برای تامین مرغ مردم تهران کوشا بوده و تلاش کرده اند و همچنان در حال انجام این کار هستند.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران نوسانات قیمت مرغ را یک مشکل ملی و بر اساس تصمیم گیری کشوری دانست و افزود: امیدواریم دست دلالان مرغ با تصمیم جدی مسوولان کوتاه شود.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور، سالانه هفت و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار