یزد
رئیس‌کل دادگستری کل استان یزد با بیان اینکه صلح و سازش با کسب رضایت طرفین موجب فصل خصومت پایدار می‌شود گفت: چنین اقدامی مورد استقبال مردم بوده و زمینه‌ساز کاهش دعاوی مازاد در محاکم قضائی است.
کد خبر: ۹۳۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 02 February 2021

غلامعلی دهشیری در نشست هم‌اندیشی با اعضاء و کارکنان افتخاری شوراهای حل اختلاف شهرستان یزد با اشاره به کاهش حدود 9 درصدی ورودی پرونده‌ها در محاکم قضائی استان اظهار داشت: دادگستری استان از جهت کاهش ورودی پرونده‌ها در 10 ماهه ابتدای سال جاری در رتبه 28 کشور و در جایگاه عالی قرار دارد.

وی گفت: بخشی از این عملکرد مرهون تلاش مجموعه شورای حل اختلاف در فصل خصومت با رضایت طرفین است.

دهشیری افزود: وقتی دعوایی با صلح و سازش حل می‌شود از ورود پرونده و مراجعات مردم به محاکم کاسته می‌شود که این مهم، برکات بسیاری را برای جامعه به همراه دارد .

وی با بیان اینکه هیچ کس در ختم پرونده‌ها با کد خدا منشی و مشارکت مردمی برای حل و فصل دعاوی و خصومات مردمی از جهت اثرگذاری تردید ندارد تصریح کرد: پا در میانی افراد خوشنام، ریش سفید، صاحب نفوذ و با تاثیر کلام برای ریشه‌یابی و حل کردن مشکلات اساسی مردم، قطعا ریشه خصومت و نزاع را از بین می‌برد.

دهشیری اظهار داشت: کاهش اطاله دادرسی، کاهش بار مالی با توجه به‌ شرایط نامناسب اقتصادی، تسریع در روند حصول نتیجه و نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه از جمله کارکردهای شوراهای حل اختلاف است.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: مشارکت این شورا و پا در میانی آن زمینه ساز گذشت و برگشت حیات به برخی از محکومین علیرغم حق بودن قصاص شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار