عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با تأکید بر اینکه شعار سال با برگزاری همایش و صدور پیام و سخنرانی محقق نمی‌شود، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی درگرو اقدام عملی و جدی همه اقشار و مسئولین است.
کد خبر: ۵۸۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 25 March 2018

حجت میر با اشاره به شعار سال جدید و منویات مقام معظم رهبری در سخنرانی اولین روز سال جدید در حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: ایشان در این سخنرانی تصویر واقعی از کشور را برای همه ترسیم نمودند و نکات قابل‌توجهی را مطرح کردند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور  با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در این سخنرانی کاستی‌های فعلی را نتیجه عدم اعتماد به جوانان و توان داخلی و سیاست زدگی‌ها  و دور شدن از عزم انقلابی و روحیه جهادی دانستند، اذعان کرد: ایشان در سخنرانی‌های اخیر خود بارها به این مهم اشاره کردند که همه مشکلات کشور قابل‌حل شدن است، اما متأسفانه این باور در برخی از خواص و مسئولین وجود ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد بابیان اینکه عده‌ای هنوز از تجربه برجام درس نگرفته‌اند و کلید حل مشکلات را در غرب می‌بینند، تصریح کرد: در طول این سال‌ها شاهد این بودیم که در هر عرصه‌ای که به جوانان و توانایی‌های داخلی اعتماد کردیم و با توکل به خداوند و عزم جهادی به فعالیت پرداختیم، توانستیم موفقیت‌های عظیمی را به دست بیاوریم و این مهم باید موردتوجه همه اقشار به‌خصوص مسئولین قرار بگیرد.

میر در ادامه با تأکید بر اینکه برخورد با شعار سال نباید در حد راه‌اندازی چند کمپین در فضای مجازی و همایش و سخنرانی محدود شود، تصریح کرد: حمایت از کالا و تولیدات داخلی به‌نوعی یک معادله چندوجهی است که باید به‌طور همه‌جانبه و دقیق موردبررسی و اقدام قرار بگیرد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد فرهنگ‌سازی در این زمینه، بررسی و آسیب شناسایی فعالیت‌های بخش سرمایه‌ای،  مطالبه گری تخصصی و به‌موقع و پیگیری حقوق تولیدکنندگان و کارآفرینان را از مواردی دانست که باید موردتوجه قرار بگیرد و یادآور شد: دراین‌بین مبارزه جدی با فساد و قاچاق ازجمله الزاماتی است که بیش‌ازپیش و به‌صورت جدی باید به آن توجه کرد.

عضو شورای تبیین مواضع کشور اضافه کرد: مبارزه با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا و برخورد با مافیایی که در برخی صنایع نظیر خودروسازی وجود دارد، باید با شدت و جدیت توسط مسئولین ذی‌ربط دنبال شود و تولیدکنندگان نیز باید برای افزایش کیفیت کالا تلاش کنند.

میر در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه در سال جدید تشکل‌های دانشجویی باید با درک صحیح از نیازها و ضرورت‌های امروز کشور در مسیر تحقق شعار سال و گفتمان سازی حمایت از کالای ایرانی گام بردارند، عنوان کرد: مطالبه گری تخصصی از مسئولین استانی و کشوری در این عرصه، باید موردتوجه فعالین دانشجویی قرار بگیرد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته توسط شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد در عرصه مطالبه گری از مسئولین و تبیین گفتمان انقلاب و روشنگری؛ بیان داشت: فعالیت‌های سال گذشته با نتایج و ثمرات خوبی همراه بود و تلاش دانشجویان بسیجی در این عرصه در سال پیشرو، با محوریت معضلات اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم و حمایت از کار و تولید ایرانی تداوم خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین نیز باید پذیرای نظرات و  نقدهای تشکل‌های دانشجویی و پاسخگوی سؤالات و مطالبات آن‌ها باشند و تعامل و بهره‌گیری از جوانان را به‌طورجدی و عملی در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار