رئیس همایش ملی یزد میراث جهانی از ارسال ۴۰۰ ایده در حوزه گردشگری به دبیرخانه این همایش خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 01 March 2018

مید رضا نصیری زاده  در افتتاحیه اولین همایش ملی یزد میراث جهانی که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد به تعداد ایده‌های رسیده به این همایش اشاره کرد و اظهار داشت: 400 ایده و 150 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی یزد میراث جهانی رسید.

رئیس همایش ملی یزد میراث جهانی ارتباط با محورهای این همایش گفت: فرهنگ کارآفرینی در گردشگری، اقتصاد در گردشگری، نساجی و هنر در گردشگری، مهندسی گردشگری، گردشگری و سلامت، طبیعت گردی و اکوتورسیم از جمله محورهای متنوع این همایش بود.

در ادامه فاطمه دانش یزدی با اشاره به ثبت تاریخی شهر یزد خاطرنشان کرد: زمانی که یزد در یونسکو به ثبت جهانی رسید بحث بافت تاریخی، گستردگی و حیات در این مناطق، یزد را شهر خاص تاریخی جهان مطرح کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: امروزه که یزد به ثبت جهانی رسیده باید دید که در این برهه چه وظیفه‌ای برعهده داریم و باید از این فرصت برای اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی و منش مردم دارالعباده به دنیا به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ثبت بافت تاریخی یزد مزایای بسیاری دارد افزود: بهترین مزیت بافت‌های تاریخی برای ساکنین این مناطق است و آن‌ها هستند که می‌توانند در نگه داری و حفظ آن تلاش کنند و دولت نیز نقش تسهیل گری خود را به خوبی ایفا می‌کند تا نتیجه کار مثبت و قابل قبول باشد.

نباید ثبت جهانی یزد را به تهدید و چالش تبدیل کنیم

دانش یزدی با تأکید بر اینکه نباید این فرصت ثبت جهانی یزد را به تهدید و چالش تبدیل کنیم افزود: برای گردشگر پذیر کردن شهر یزد با استفاده از ثبت جهانی باید تلاش کرد و برنامه ریزی‌های دقیق در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در پایان اضافه کرد: امیدواریم در ایام نوروز که با توجه به ثبت جهانی یزد پیش بینی می شود گردشگران بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به یزد سفر کنند بتوانیم به بهترین شکل، فرهنگ ایرانی اسلامی خود را به جهانیان مخابره کنیم

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار