سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه گفت: مرمت و بازسازی قسمتی از قلعه تاریخی رباط ابرکوه به پایان رسید.
کد خبر: ۴۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 06 June 2015

به گزارش تابناک یزد ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، عباس قدیریان اظهار داشت: عمده اقدامات مرمتی این بنای تاریخی شامل دیوارچینی به صورت چینه‌ای، استحکام‌بخشی پای دیوارها، احداث سقف‌های فرو ریخته و تسطیح و شیب‌بندی داخل برج‌ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اعتبار مرمت این بنا 200 میلیون ریال و از اعتبارات استانی است که مرمت آن حدود یک ماه به طول انجامید.در مجاورت کمربندی شهرستان ابرکوه، قلعه‌ای زیبا با برج‌هایی با نقوش هندسی با مصالح خشت و گل وجود دارد که دارای 9 برج و حصار چینه‌ای با ارتفاع حدود هشت متر است.

وی عنوان کرد: ورودی این قلعه در وسط ضلع شرقی و بین دو برج که از برج‌های دیگر بزرگتر است، قرار دارد و قنات آبی نیز از وسط قلعه عبور می‌کرده که تامین کننده آب مورد نیاز قلعه‌نشینان در گذشته بوده که البته در حال حاضر خشک و بلااستفاده شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: قلعه یاد شده که مساحتی حدود 10هزار مترمربع دارد از معماری دوران صفوی و زندیه است که با شماره 6304 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار