مسئول واحد آتش نشانی تفت، علت وقوع آتش سوزی در دامنه های برفخانه طزرجان در جمعه گذشته را روشن کردن احتمالی آتش توسط کوهنوردان یا شهروندان اعلام کرد.
کد خبر: ۲۷۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 14 August 2016
به گزارش تابناک یزدابوالفضل کاوه  با اشاره به انتشار خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر وقوع آتش در این منطقه افزود: ساعت 14:30 روز جمعه به آتش نشانی اطلاع داده شد که برفخانه طزرجان دچار آتش سوزی شده که بلافاصله تمامی خودروهای آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این برفخانه در ارتفاعات قرار دارد و بالا رفتن ماشین های آتش نشانی امکان پذیر نبود آتش توسط نیروهای محلی مهار و خاموش شد.
کاوه با بیان اینکه کوچکترین بی احتیاطی باعث آتش سوزی می شود گفت: متاسفانه بی احتیاطی شهروندان در روشن کردن آتش و سهل انگاری در از بین بردن آن و وسعت گرفتن آن توسط نسیم و بادهای بیابانی، این اتفاقات را رقم خواهد زد.
وی از مردم، گردشگران و دامداران خواست در روشن کردن آتش موقت احتیاط لازم را داشته و در خاموش کردن فوری آن سهل انگاری نکنند.
برفخانه طزرجان تفت در جنوب شرقی قله شیرکوه قرار دارد و با ارتفاع 3972 متر از سطح دریا مرتفع ترین قله روستاست و پای دیواره آن در اغلب ماههای سال را برف فرا گرفته است.
روستای طزرجان یکی از مناطق خوش آب و هوای شهرستان تفت است که علاوه برداشتن آثار باستانی و تاریخی، از جاذبه های خاص اکوتوریستی نیز برخوردار است.
این برای دومین بار است که برفخانه طزرجان دچار آتش سوزی می شود.
تفت در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد و ییلاقی ترین روستاهای استان یزد را در دل خود جای داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار