سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت گفت: ساماندهی تفرجگاه بام سخوید با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در حال اجراست.
کد خبر: ۲۶۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 14 July 2016
به گزارش تابناک یزدمهدی جمالیان افزود: تجهیز و راه اندازی سرویس های بهداشتی، ساماندهی و شیب بندی مناسب محدوده پیست و طراحی و اجرای مسیرهای دسترسی از جمله مراحل ساماندهی است که در حال اجرای مراحل پایانی می باشد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت خاطرنشان کرد: این تفرجگاه یکی از محدود تفرجگاه های زمستانی استان یزد می باشد که در طول ایام زمستان پذیرای هزاران نفر از گردشگران بالاخص مردم استان یزد است.
این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات انجام شده تاکنون علاوه بر رضایت بازدیدکنندگان باعث کاهش چشمگیر حوادث و خطرات موجود این منطقه شده است.
پیست اسکی سخوید یکی از تفرجگاه زیبا و دلنشین طبیعت است که همه ساله در فصل زمستان پذیرایی گردشگران زیادی است و در دهستان سخوید تفت قرار دارد.
دهستان سخوید یکی از دهستانهای خوش آب و هوا با مردمانی خونگرم و مهمان نواز است به عنوان یکی از روستاههای منطقه گردشگری مطرح است.
ارتفاعات کوهستانی شیرکوه به منزله تنفس گاه وشریان حیاتی خطه کویری که به نوعی حیات استان به آن وابسته است با انواعی ازگونه های گیاهی وجانوری وچشم اندازهای زیبا به عنوان یکی از مرتفع ترین قلل کشور و استان برای بهره مندی دوست داران طبیعت بسیار مطلوب است.
این پیست باداشتن پتانسیل های بالا بعنوان یکی ازسایتهای مهم منطقه نمونه گردشگری شیرکوه معرفی شده است.
پیست اسکی سخوید معروف ترین و مناسب ترین پیست اسکی استان کویری یزد محسوب می گردد که تقریبا درحاشیه شرقی وجنوب شرقی شیرکوه درکنارروستای زیبای سخوید ازتوابع شهر نیر است.
این پیست در زمستان مخصوصا ماههای پربارش، مانند دی و بهمن ماه پذیرای جمعیت زیادی از مردم استان و حتی استانهای همجوار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار