مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: نرخ مشارکت اقتصادی این استان بیش از 41 درصد است و از این نظر رتبه چهارم کشوری را دارد.
کد خبر: ۲۴۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 10 June 2016
به گزارش تابناک یزد،علی نمازی در تشریح وضعیت درآمدی استان افزود: اگر چه در سال 94 با مشکلات اقتصادی و تنگناههای مالی مواجه بودیم با این حال بیش از 80 درصد درآمدهای پیش بینی شده استان محقق شد.
وی با بیان اینکه استان یزد به لحاظ بودجه جاری و عمرانی در ردیف 28 کشور است اظهار کرد: با توجه به درآمدهای متعدد و بالای استان یزد لزوم توجه ویژه به اعتبارات این استان در لایحه بودجه ضروری است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان درباره وضعیت مالیات های دریافتی نیز خاطر نشان کرد: وصول مالیات‌های استان در سال گذشته نسبت به آنچه که برای استان مصوب شده بود، 14درصد کاهش داشته است.
نمازی میزان وصول درآمدهای مالیاتی را هشت هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: عمده درآمدهای استان از وصول مالیات است که با کاهش مواجه شده بود.
این مسئول با اشاره به میزان عملکرد اعتبارات هزینه‌ای استان نیز گفت: در سال گذشته میزان این اعتبارات یکهزار و 660 میلیارد ریال بوده ضمن آنکه از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی هم بیش از 700 میلیارد ریال به استان اختصاص یافت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در ادامه با تشریح فعالیت های حوزه سرمایه گذاری نیز تصریح کرد: شناسایی بیش از 70 فرصت جدید سرمایه‌گذاری، تهیه سی دی فرصت های سرمایه گذاری در استان و جلسات متعدد با شرکت های خارجی متقاضی سرمایه گذاری از مهمترین فعالیت های این بخش بوده است.
نمازی مرمت و بازسازی ساختمان مالیه به عنوان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد را از دیگر فعالیت استان بیان کرد و گفت: این مرکز در ساختمان مالیه که به شماره 2608 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در سال 1314 بنا شده است که بزودی با حضور یکی از مقامات کشوری آغاز به کار می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار