کد خبر: ۲۲۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 10 May 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: شهرک فناوری آزاد "شفا" در این دانشگاه زمینه بروز خلاقیت، نوآوری و اشتغال خواهد بود و با تغیر کاربری ساختمان موجود در سایت شماره دو، امکان درآمدزایی در بخش پذیرش ایرانگردان داخلی و خارجی را خواهیم داشت.

 دکتر "احمد زارع‌پور اشکذری" با اعلام این خبر که طرح "شفا" دانشگاه آزاد اسلامی یزد به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به مصوبه هیأت امنای استان و تصمیم مأخوذه در سازمان مرکزی، شهرک‌های فناوری آزاد "شفا" به مرکز استان اختصاص داده شده و برای استان یزد، سایت شماره دو دانشگاه به متراژ 73 هکتار در نظر گرفته شده است.

وی با توجه به امکانات موجود در سایت مذكور، گفت: دسترسی‌های آسان به مرکز شهر، استقرار در کنار پارک علم و فناوری، محل دائمی نمایشگاه‌ها و کمربندی تهران بندرعباس و مهمتر از همه قرار گرفتن در نقشه منطقه ویژه اقتصادی استان یزد، موقعیت این سایت را از هر نظر مهم و حساس کرده است.

زارع‌پور با توجه به امکانات سایت شماره دو دانشگاه آزاد یزد، وجود ساختمانی با طرح 1123 سازمان مرکزی را یادآور شد و افزود: پیشنهاد داریم ساختمان آموزشی سایت شماره دو که قبل از تجمیع از طرف واحد علوم و تحقیقات کامل شده است با نیمی از توان به هتل بسیار عالی تبدیل و نیمی از آن نیز به میهمان‌های همایش‌ها و مسابقات ورزشی دانشگاه تغییر کاربری دهد چرا که این تغییر کاربری با توجه به بافت شهر که شهری جهانگردپذیر است و پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر دارد، گامی در راستای تبدیل شدن دانشگاه به دانشگاه ثروت‌آفرین و خروج از وابستگی به شهریه است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد یزد از برگزاری مناقصه و شناسایی سه شرکت مشاور برای راه‌اندازی طرح شفا دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد و اظهار کرد: 10 شرکت در مناقصه تعیین مشاور ساخت شهرک فناوری آزاد، اسناد مناقصه را تکمیل و سه شرکت برگزیده شده‌اند؛ اسامی این سه شرکت به سازمان مرکزی اعلام تا برنده اصلی با شرح خدماتی که سازمان در نظر خواهد گرفت به واحد معرفی شود.

وي هدف و ماهیت اصلی ایجاد شهرک‌های فناوری آزاد "شفا" را استقرار شرکت‌های فناوری اطلاعات، ایجاد مراکز تحقیق و پژوهش و مهمتر از همه تبدیل دانشگاه از تولید علم به تولید کار و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین ذکر کرد.

زارع‌پور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یزد در راستای ایده‌ها و اهداف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گام بر می‌دارد و امیدواریم بتوانیم با ایجاد این شهرک، زمینه‌های مساعدی را برای اشتغال، نوآوری، خلاقیت و ثروت آفرینی فراهم سازیم چرا که امروز دانشگاهه‌ای موفق دنیا درآمدزا هستند و محل درآمد آنها نه تنها هیچ وابستگی به شهریه ندارد، بلکه حلال مشکلات صنعت و محل تولید فکر برتر برای رفع نیازهای جامعه هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار