مدير عامل شركت آب منطقه اي يزد از كاهش 38.1 درصدي بارش باران در سال آبي جاري اين استان در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۱۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 16 April 2016

به گزارش تابناک یزد،حسين غفوري  افزود: همچنين بارش باران در سال آبي جاري در مقايسه با ميانگين مدت مشابه در دوره آماري 36.5 درصد كاهش دارد.

وي با بيان اينكه ميزان بارندگي در اين استان در سال آبي جاري (مهر 94 تا 28 فروردين 95) 54.7 ميليمتر بوده اظهار كرد: اين رقم در مدت مشابه سال قبل 88.4 و متوسط دوره آماري 86.2 ميليمتر بوده است.
به گفته اين مسئول بر اين اساس و طبق آمار موجود، بارندگي در سال آبي جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل و ميانگين دوره آماري در تمام شهرستان هاي استان كاهش نشان مي دهد.
غفوري به اهميت آب انتقالي به استان اشاره كرد و گفت: اگر در انتقال اين آب به هر دليلي خللي ايجاد شود استان يزد با مشكل بي آبي روبرو مي شود زيرا حيات استان به همين آب انتقالي بستگي دارد.
وي يزد را كم باران ترين استان كشور در سال ابي جاري معرفي و خاطرنشان كرد: شهر يزد با 17 ميليمتر، كمترين ميزان بارندگي در سطح استان را دارد كه عمق خشكسالي را نشان مي دهد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي يزد اضافه كرد: درگذشته آب آشاميدني و بهداشتي در روستاها از طريق چاه ها تامين مي شد اما متاسفانه اكنون چاه ها ديگر جوابگو نيست و بايد به فكر انتقال آب به اين روستاها باشيم.
وي افزود: براي برون رفت از بحران، راههايي كه وجود دارد همه به صرفه جويي در مصرف در بخشهاي كشاورزي ، صنعت، آشاميدني و بهداشت ختم مي شود.
مديركل مديريت بحران استانداري يزد نيز چندي قبل اعلام كرد: براساس آمار رسمي سازمان هواشناسي كشور يزد از نظر خشكسالي رتبه نخست كشور معرفي شده است.
محمدحسين امامي گفته بود همچنين اين استان از لحاظ ميزان بارندگي در كشور در پايين ترين رتبه قرار دارد و امسال استان از لحاظ بارندگي در وضعيت خوبي قرار ندارد و در يك وضعيت حاد و ويژه قرار داريم.
امامي با بيان اينكه اين استان طي 16 ساله گذشته بصورت دائم با خشكسالي دست و پنجه نرم كرده است گفت: اما امسال براساس آمار ارائه شده وضعيت حادتر خواهد بود.
مدير كل مديريت بحران استانداري يزد تصريح كرد:كاهش بارندگي هاي امسال استان در 40 و 50 سال اخير بي سابقه بوده و تبعات ان گربيانگير استان خواهد شد.
وي اضافه كرد: اگر چه در تامين آب آشاميدني در سال هاي قبل مشكل داشتيم اما شايد امسال حادتر شود، وضعيت قنات و چاههاي استان براي تامين آب آشاميدني بويژه در حوزه شيركوه در شهرستانهاي تفت و مهريز قطعا با مشكلات بيشتري روبرو خواهد شد.
مديركل مديريت بحران استانداري يزد با اشاره به بارندگي فروردين ياد آور شد: اين بارش مقطعي بود و اثر بخش نبوده است و در بخشي زيادي از استان اصلا بارندگي نبوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار