مدیر كل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: براساس آمار رسمی سازمان هواشناسی كشور یزد از نظر خشكسالی رتبه نخست كشور معرفی شده است.
کد خبر: ۲۱۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 11 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدحسین امامی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: همچنین این استان از لحاظ میزان بارندگی در كشور در پایین ترین رتبه قرار دارد.

وی اظهار كرد: امسال استان از لحاظ بارندگی در وضعیت خوبی قرار ندارد و در یك وضعیت حاد و ویژه قرار داریم.
امامی با بیان اینكه این استان طی 16 ساله گذشته بصورت دائم با خشكسالی دست و پنجه نرم كرده است گفت: اما امسال براساس آمار ارئه شده ، وضعیت حادتر خواهد بود.
مدیر كل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به كاهش 53 درصد بارندگی در استان تصریح كرد:كاهش بارندگی های امسال استان در 40 و 50 سال اخیر بی سابقه و بی نظیر بوده و تبعات ان گربیانگیر استان خواهد شد.
وی اضافه كرد: اگر چه در تامین آب آشامیدنی در سال های قبل مشكل داشتیم اما شاید امسال حادتر شود، وضعیت قنات و چاههای استان برای تامین آب آشامیدنی بویژه در حوزه شیركوه در شهرستانهای تفت و مهریز قطعا با مشكلات بیشتری روبرو خواهد شد.
مدیركل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به بارندگی فروردین یاد آور شد: این بارش مقطعی بود و اثر بخش نبوده است و در بخشی زیادی از استان اصلا بارندگی نبوده است.
*** وقوع 714 زلزله در استان یزد
امامی در ادامه از وقوع 714 زلزله از یك تا پنج ریشتر در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: شدیدترین آن مربوط به آبان پارسال با 4.9 ریشتردر بهاباد بود.
وی با بیان اینكه استان یزد در سال گذشته از نظر آموزش در برابر بلایای طبیعی جزء سه استان برتر كشور معرفی شده است افزود: در این زمینه 460 دوره با حضور 59 هزار نفر برگزار شد.
مدیر كل مدیریت بحران استانداری یزد اظهار كرد: در سالجاری طبق برنامه ریزی كه صورت گرفته برای 20 درصد جمعیت استان دوره های آموزشی برگزار خواهیم كرد.
وی در بخشی از سخنان خود گفت : پایگاه امداد هوایی استان چند سالی است كه ساخته شده اما هنوز بالگرد در آن مستقر نشده است.
وی با بیان اینكه علارغم قولهای در این زمینه داده شده اما هنوز اجرایی نداشته است اظهار كرد: بیشتر استانهای كشور از خدمات بالگرد هوایی بهره مند هستند.
امامی اظهار كرد: امیدواریم كه ظرف سه ماه آینده بالگرد هوایی این خواسته استان محقق شود.
وی در ادامه از شهرداری خواست كه ساماندهی و بهسازی سیل بندها را در دستور كار قرار دهند و گفت: با توجه به تغییراتی كه در جوار این سیل بندها ایجاد شده، ساماندهی آنها باید به صورت جدی انجام شود.
امامی افزود: اگر سیلی در حجم زیاد بیاید، قطعا در شهر یزد و به ویژه در منطقه فهرج به مشكل روبرو خواهیم بود و نگهداری و حفاظت از سیل بندها در حوزه كاری شهرداری است.
*** 30 درصد مدارس استان از ایمنی لازم برخوردار نیستند
مدیركل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینكه 30 درصد مدارس استان از ایمنی لازم برخوردار نیستند گفت:تا پایان سال جاری 20 مدرسه جدید در استان احداث می شود كه به ایمنی مدارس كمك خواهد كرد.
احمد شیرزاد افزود: برای شناسایی مدارسی كه ایمنی ندارد و نیازمند مقاوم سازی و تعمیرات اساسی دارند كمیته ای تشكیل شده است.
وی تعداد مدارس استان را یكهزار و 500 واحد اعلام و خاطرنشان كرد: در مجموع 198 هزار دانش آموز در استان تحصیل می كنند.
بارش سالانه استان یزد بین 90 تا 110 میلیمتر اعلام شده است.
€خشكسالی های دو دهه گذشته، خسارات جبران ناپذیری بر منابع اقتصادی استان یزد و بویژه بخش كشاورزی روستاییان وارد كرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار