رئیس جمهوری گفت: در سفر امروز به استان یزد، مسائل و مواردی که در تهران بررسی شده است و طرح ها و پروژه هایی که باید در سال های 95 و 96 به اتمام برسد؛ به اطلاع مردم خواهد رسید.
کد خبر: ۱۹۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 07 March 2016
به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در بدو ورود به استان در فرودگاه شهید صدوقی یزد در سخنان کوتاهی با اظهار خرسندی از حضورش در استان یزد افزود: مردم این استان به سخت کوشی، تلاش و تقوی معروف هستند.
وی افزود: در دیدار با نخبگان و بزرگان و بخش اقتصادی آنچه برای آینده این استان می تواند مد نظر قرار گیرد مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
رئیس قوه مجریه اظهار امیدواری کرد این سفر مایه خیر و برکت برای مردم استان یزد باشد.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
یزد نخستین استان کشور از لحاظ سرانه صنعتی ( کل سرمایه گذاری تقسیم بر جمعیت) و نیز چهارمین استان کشور از لحاظ کشت گلخانه ای از مهمترین ظرفیت های یزد محسوب می شود.
22 جایگاه نخست قبولی کنکور سراسری ، 51 درصد از تولید سنگ آهن کشور ، تولید 45 درصد کاشی و سرامیک ، 27 درصد تولیدات نساجی کشور ، ظرفیت بالای میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا و نخستین شهر خشتی جهان، انرژی خورشیدی و پزشکی به عنوان رتبه نخست کشور در زمینه پزشک و تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت از دیگر پتانسیل های این استان کویری است.
دکتر روحانی تاکنون به بیست و دو استان سفر کرده که با احتساب سه سفر داخلی به شهرستانهای استان تهران ، سفر به استان یزد بیست و پنجمین سفر کاروان تدبیر و امید محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار