کد خبر: ۱۸۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 16 February 2016
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: امسال سه هزار و ۸۰۰ کلاس درس در ۴۲۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در سراسر استان یزد به ویژه مرکز استان آماده‌سازی می‌شود.

 احمد شیرزاد اظهار داشت: در ایام پایانی سال جاری، ۱۶ پایگاه برای هدایت، ساماندهی و پاسخگویی به مسافران نوروزی از سوی آموزش و پرورش در سطح استان مستقر می‌شود تا اسکان متقاضیان استفاده از فضای مدارس را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه امسال بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ کلاس درس برای ساماندهی و اسکان مسافران نوروزی آماده سازی می شوند، افزود: سال گذشته نیز همین تعداد کلاس درس، اسکان بیش از شش درصد از کل مسافران نوروزی استان یزد در سطح کشور را پوشش داد.

شیرزاد با اشاره به اینکه امسال تعداد کلاس‌های درجه سه کاهش می‌یابد و به احتمال زیاد حذف می‌شود، بیان کرد: در عوض به کلاس‌های درجه ویژه اضافه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، هزینه اسکان در کلاس‌های ویژه را بابت هر شب اسکان، ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: تلاش شده در عین حال، کلاس‌هایی برای اسکان انتخاب شود که به امکانات مدارس نیز آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته، ۴۱۸ مدرسه بیش از ۱۹۰ هزار نفر را در ایام نوروز ۹۴ اسکان دادند، عنوان کرد: ۷۷ درصد این افراد فرهنگی و ۲۳ درصد از سایر اقشار جامعه بودند.

شیرزاد خاطرنشان کرد: بیشترین مسافران متقاضی اسکان در مدارس استان یزد در نوروز ۹۴ به ترتیب از استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اصفهان بوده اند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش استان یزد از لحاظ پذیرش مسافر، مقام ششم کشور را از آن خود کرد و امسال نیز به نظر می‌رسد آمار متقاضیان اسکان در مدارس استان بالا باشد زیرا امسال سال خوشامدگویی به یزد نامگذاری شده و مسافران بیشتری علاقمند به سفر به این استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین از حضور ۲۳۰  نفر از کارکنان آموزش و پرورش در ایام نوروز در سطح مدارس خبر داد و اظهار داشت: تلاش شده با هماهنگی با کمیته اسکان مسافران نوروزی و ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، خدمات خوبی به گردشگران و مسافران ارائه شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار