کد خبر: ۱۷۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 30 January 2016
استان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری است که ظرفیت‌های خوبی برای جلب گردشگران داخلی و خارجی به حساب می‌آیند.
افزایش آمار گردشگران خارجی که این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند، موید جذابیت این ظرفیت‌ها برای جلب نظر گردشگران است، اما متاسفانه برخی از این جاذبه‌ها به خوبی به گردشگران معرفی نشده است.
تجربه‌های موفق استان در سال 84 که اولین سال خوشامدگویی به یزد بود، نشان داد که معرفی اماکن تاریخی و طبیعی استان،آمار گردشگران را به مراتب افزایش خواهد داد. سال 95 هم به عنوان سال خوشامدگویی تعیین شد تا تجربه سال 84 دوباره تکرار شود، اما برخی عقیده دارند که هنوز زیرساخت‌های لازم برای استقبال گسترده از گردشگران فراهم نیست و جاذبه‌های استان به خوبی به گردشگران معرفی نشده است. روزنامه همشهری با «محمدناصر پیروزی» یکی از راهنماهای تور استان درباره ظرفیت‌های استان برای جذب گردشگران و همچنین پیش‌بینی برای حضور گردشگران در این سال به گفت‌وگو پرداخته است.
  • نظر شما درباره افزایش حضور گردشگران در کشور و به ویژه استان یزد چیست؟
اکنون در فصلی هستیم که توریست کمتر به ایران مسافرت می‌کند و این موضوع در تمام شهرهای کشور صادق است؛ البته موج سفر گردشگران خارجی از نیمه فروردین‌ماه تا آخر خردادماه سال آینده آغاز خواهد شد که قطعا آمار گردشگران خارجی در سال آینده نسبت به سال جاری به مراتب افزایش خواهد یافت.
  • هدف اصلی سفر گردشگران خارجی به استان چیست؟
هدف اصلی گردشگران خارجی بازدید از اماکن تاریخی و آشنایی با فرهنگ ایرانی است. عمده گردشگران خارجی که به ایران و استان سفر می‌کنند، گردشگر فرهنگی هستند و تعداد قابل توجهی از توریست‌ها که به استان سفر می‌کنند فرهنگی و تاریخ‌نگر هستند.
  • گردشگران خارجی که به استان سفر می‌کنند، بیشتر از چه کشورهایی هستند؟
عمده گردشگران خارجی که به استان سفر می‌کنند از چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا هستند.
  • آیا شرایط استان برای استقبال از گردشگران خارجی فراهم است؟
با ایجاد شرایط جدید بعد از توافق هسته‌ای، موج بزرگی از گردشگران خارجی به ایران سفر کرده‌اند که نشان می‌دهد اتفاقات خوبی در گردشگری ایران در حال وقوع است، اما این شرایط در صورتی ادامه خواهد داشت که کمبود راهنمای حرفه‌ای و مسلط به زبان، گردشگران خارجی را از سفر به ایران منصرف نکند. به دلیل این‌که راهنمای تور مسلط به زبان‌های خارجی در کشور و استان کم است، برخی گردشگران از سفر به کشور و برخی استان‌ها از جمله یزد منصرف می‌شوند. این مشکلات در اصفهان، شیراز و یزد به علت حجم بالای گردشگران خارجی بیشتر به چشم می‌آید.
  • مشکلاتی که گردشگران خارجی در فضای گردشگری با آن مواجه هستند، چیست؟
یکی از مشکلات ناتوانی گردشگران در استفاده از کارت‌های اعتباری در ایران است، گردشگران خارجی به دلیل مشکلات بانکی تاکنون نمی‌توانستند در ایران از کارت‌های اعتباری استفاده کنند از این رو مجبور بودند پول زیادی را با خود حمل کنند که این موضوع به‌رغم امن بودن ایران برای آنها، استرس‌زا و مشکل‌ساز بوده است که امیدواریم با برطرف شدن تحریم‌های بانکی این مشکل برطرف شود.
  • پیش‌بینی شما از میزان استقبال گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های استان در سال خوشامدگویی چیست؟
اگر تبلیغات خوبی شود، قطعا آمار گردشگران هم افزایش خواهد یافت. جاذبه‌های گردشگری استان باید به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شوند. استان دارای جاذبه‌های زیبایی برای جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی است که همه آنها به خوبی به گردشگران معرفی نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار