کد خبر: ۱۶۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 19 January 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري استان یزد از تامین زیرساخت‌های گردشگری استان در قالب طرحي پنج ساله خبر داد و گفت: اين طرح مشتمل بر 450 طرح زيرساختي است 95 مورد آن بايد تا سال 1395 تكميل و بهره‌برداري شود.


"مصطفی فاطمی" در اين خصوص تصريح كرد: برای آماده‌سازی يزد برای سال 95 كه با عنوان "سال خوشآمدگویی به یزد" نامگذاري شده، زیرساخت‌ها باید فراهم شود كه تاکنون اقدامات موثري در این رابطه انجام شده است.

وي افزود: البته در مجموع براي تامین زیرساخت‌های گردشگری استان طرحي پنج ساله در قالب تعريف 450 طرح در اين رابطه، تدوين شده است كه مشکلات ترافیکی و تامين پارکینگ در بافت تاریخی شهر یزد تنها یکی از این موارد است که بايد در اين مدت پنج ساله رسیدگی و مشکل آن رفع شود.

فاطمي عنوان كرد: بر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آينده، 95 طرح زيرساختي در حوزه گردشگري بايد آماده و مورد بهره‌برداری قرار گيرد كه تاكنون 45 مورد آن تکمیل و بهره‌برداری شده است.

وي با بيان اين كه در همين رابطه محورهایی که نیاز به رسیدگی دارند، مشخص و اعلام شده است، اظهار كرد: تامین پارکینگ در مجاورت اماکن گردشگری به ويژه در محدوده بافت تاریخی، امیرچخماق و مسجد جامع يكي از اين مسائل بوده كه نهايتاً مقرر شده است تا شهرداری فضایی را به اين منظور در این مناطق خریداری کند.

به گفته‌ي وي، البته با توجه به زمان‌بر بودن ساخت پارکینگ، اين مشكل تا نوروز سال آتي به احتمال زیاد پابرجا خواهد بود.

فاطمي تاکید کرد: خوشبختانه پارکینگ‌هاي درون محله‌ای به تعداد لازم در بافت تاريخي وجود دارد و در اين مورد نیازی به ساخت پارکینگ‌هاي درون محله جدید احساس نمي‌شود.

وي در مورد ترافيك محدوده اماكن گردشگري هم خاطرنشان كرد: ساختار شهری يزد به گونه‌ای است که با مشکل ترافیک مواجه هستيم لذا مقرر شده است تا در چشم‌انداز پنج ساله مذكور، محور سواره‌رو، دوچرخه و پیاده در بافت تاریخی تعیین شود و حتي در برخی از قسمت‌های بافت تاريخي تردد خودرو نيز از سوي شوراي ترافيك با محدوديت مواجه شود.

معاون گردشگري استان همچنين با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي تعمیر و مرمت خیابان‌های بافت تاریخی يزد نيز گفت: اميدواريم تا پايان سال شاهد اتمام طرح کف‌سازی و بدنه‌سازی خیابان قیام باشيم، ضمن این که مسير گردشگري مابين خیابان مسجد جامع تا زندان اسکندر نيز در حال بدنه‌سازی است كه براساس برنامه‌ي زمان‌بندي، پیشرفت قابل قبول و خوبي را تاكنون داشته است.

فاطمی در پايان نيز با اذعان به مناسب نبودن تبليغات شهري براي سال خوشامدگويي به يزد، اظهار كرد: البته ضعف شدید در فرهنگ‌سازی عمومی، تبلیغات گردشگری داخل شهری به ویژه در ارتباط با سال خوشآمدگویی به یزد است ولي سعي داشته‌ايم كه استان يزد حضور خوبي در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی گردشگری در همين رابطه داشته باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار