یزد تا بصره؛ با دختران دوومیدانی

سه دونده یزدی در لیست اعزامی به مسابقات غرب آسیا حضور دارند.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷ 28 May 2024

به گزارش تابناک یزد، ورزش دوومیدانی در استان یزد و به خصوص در بین بانوان خواهان بسیاری دارد؛ و همین موضوع باعث شده‌ تا دوومیدانی بانوان استان در عرصه ملی و حتی بین المللی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد و می‌طلبد که برای ادامه حیات و کسب افتخارات هرچه بیشتر ورزشکاران این رشته مسئولان استان حمایت ویژه‌ای را از قهرمان این عرصه داشته باشند.

حضور سه دختر دونده یزدی در ترکیب تیم ملی دوومیدانی کشورمان برای شرکت در مسابقات غرب آسیا بیانگر این واقعیت است که دختران شایسته دوومیدانی یزد سرشار از استعداد هستند؛ و لازم است که مسئولین اجرایی استان و نیز متولیان امر ورزش نگاه ویژه‌ای به آنان داشته باشند.

تیم ملی دوومیدانی جمهوری اسلامی در حالی به پنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی غرب آسیا که از ۹ تا دوازدهم خردادماه به میزبانی شهر بصره کشور عراق برگزار خواهد شد اعزام شده‌اند که در این تیم اعزامی نام‌های «فاطمه محیطی زاده»، «مریم کاظمی» و «سمیرا کردعلی»، سه دوومیدانی کار یزدی نیز به چشم می‌خورد که در ادامه این گزارش از این سه دختر یزدی می‌خوانید.

«مریم کاظمی»

«مریم کاظمی» رکورددار و قهرمان پرش سه‌گام بزرگسالان ایران است که در رنکینگ برترین‌های جهان در ماده پرش سه‌گام نیز قرار دارد. یکی از امیدهای ورزش ایران در المپیک ۲۰۲۸ به شمار می‌آید؛ تا پرچم کشورمان را در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان به اهتزاز درآورده و برای استان یزد افتخار آفرین شود.

کاظمی دارنده‌ مدال‌های رنگارنگ کشوری و بین‌المللی مختلفی است که بیشترین مدال‌هایش از جنس طلا بوده و بیش‌ از ۳۵ مدال طلای قهرمانی کشور و نشان طلا مسابقات بین‌المللی نوروزگاه سال ۲۰۲۳ را در صندوقچه افتخارات خود دارد.

این ورزشکار با آتیه استان همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ به‌عنوان جوان‌ترین ورزشکار تیم ملی ایران شناخته شد؛ و در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ نیز توانست در رقابتی سخت در کنار برترین های آسیا و جهان به مقام پنجمی دست یابد.

وی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رکورد ملی ماده پرش سه‌گام داخل سالن بزرگسالان را بهبود بخشید و درحال‌ حاضر نیز رکورددار پرش سه‌گام داخل سالن ایران در رده سنی بزرگسالان است.

«فاطمه محیطی‌زاده»

وی یکی دیگر از آینده‌ داران دوومیدانی استان یزد و تیم ملی کشورمان است که قطعاً در آینده‌ای نزدیک از او بیشتر خواهیم شنید.

محیطی زاده نیز قهرمان و رکورددار ماده هفت‌گانه در رده سنی جوانان است؛ که در رده نوجوانان و جوانان نیز رکوردهای متعددی را به‌نام خود به ثبت رسانده و در مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان جهان نیز به مقام چهارمی رسید. وی همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت و به مقام چهارم دست یافت.

محیطی‌زاده همچنین عنوان قهرمانی ماده هفت‌گانه و پنج‌گانه کشور، طلای مسابقات نورزوگاه ۲۰۲۳ و نقره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در ماده پنج‌گانه را برای کشورمان و استان یزد به ارمغان آورد است.

«سمیرا کردعلی»

کردعلی عنوان دار نایب‌قهرمانی ماده پرش با نیزه کشور در رده سنی بزرگسالان و قهرمانی رده سنی جوانان است.

وی مدال‌های رنگارنگ کشوری و بین‌المللی مختلفی را در ویترین افتخارات خود دارد که مدال نقره مسابقات بین‌المللی ۲۰۱۹ که با تلاش چشمگیری تصاحب کرده به نوعی مهم ترین مدال او به شمار می‌آید.

استان یزد با داشتن استعدادهای ارزشمندی که در این رشته دارد چند سالی است که با حمایت باشگاه چادرملو اردکان در لیگ برتر دوومیدانی ایران صاحب تیم است و همت بلند دختران یزدی باعث شده تا تنها تیم استان چندین‌بار بر با ایران بایستد.  

در این روزهای گرم فوتبالی که همه استان دست به دعا برداشته‌اند تا آرزوی داشتن یک تیم فوتبال در لیگ برتر برآورده شود، این امید هم داریم که این رشته پرمدال و جذاب‌ المپیکی در یزد و خصوصاً در بخش بانوان مورد توجه ویژه قرار گیرد و روزهای درخشان و افتخارات چشم‌ نوازی را برای ورزش استان یزد رقم بزند و در سال‌های آتی ورزشکار المپیکی نیز داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار