مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: باتوجه به وجود بیماری های مشترک انسان و دام و نیز دام با دام واکسینه کردن و ایمن سازی احشام از میران مرگ و میر یا بیماری و در نتیجه متضرر شدن دامداران جلوگیری می کند.
کد خبر: ۹۹۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 05 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ رامین پور نجف افزود: در صورت مشاهده بیماری در احشام یا طیوری که قابل مداوا نباشد برای جلوگیری از سرایت به سایر دام ها و طیور، دام یا مرغ بیمار معدوم سازی می شود و با معدوم سازی دام آلوده به بیماری، با این اقدام به موقع از متضرر شدن بهره بردار جلوگیری خواهد شد.

وی گفت:بخش اصلی اقتصاد استان ایلام علاوه بر نفت و گاز مبتنی بر دامپروری و مرغداری بوده و سلامت این سرمایه های دامی از اولویت های مهم دامپزشکی است و در طول سال اقداماتی چون مایه کوبی احشام و سگ های گله، سمپاشی جایگاه دام، تست بیماری و خونگیری از دام های سبک و سنگین انجام می شود.

پورنجف ادامه داد: در طول سال هفت تا ۱۰ میلیون سر نوبت مایه کوبی دام و طیور در استان صورت می گیرد که تمام خدمات ارائه شده به جامعه هدف روستایی و عشایری یا واحدهای دامداری رایگان است و در این راستا از گروه های دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی به کارگیری می شود.

وی مطرح کرد: باتوجه به مایه کوبی های مداوم، پایش و رصد سلامت دام و طیور، هیچ مورد خاصی از بیماری طی سال های اخیر در استان ایلام مشاهده نشده است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار