مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه و عام المنفعه دارالإکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) با اشاره به بورسیه ۵۳۷ دانش آموز نیازمند در این شعبه، حمایت همه جانبه مسؤولان و خیّرین از اقدامات در حال توسعه این شعبه را خواستار شد.
کد خبر: ۹۹۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 04 October 2021

به گزارش تابناک قم، منوچهر دهشیری در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: این مؤسسه در سال ۱۳۸۰ و با شعار «تحصیل حق همه کودکان است» و با هدف شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد و نیازمند شروع به فعالیت کرد و اکنون ۲۳ شعبه در سطح کشور و بیش از شش هزار دانش آموز زیر پوشش دارد.

وی افزود: شعبه قم این مؤسسه مردم نهاد با سابقه هشت سال فعالیت، ۵۳۷ دانش آموز را زیر پوشش دارد که امیدواریم بتوانیم این تعداد را به بیش از یک هزار دانش آموز برسانیم.

مدیر شعبه قم مؤسسه دارالإکرام اظهار کرد: تمام تلاش دست اندرکاران شعبه قم این مؤسسه آن است که بتوانند به عنوان الگو برای سایر شعبه ها شناخته شوند.

وی اضافه کرد: مجموعه حمایت‌های شعبه قم از دانش آموزان نیازمند سبب شده تا ۱۳۰ نفر از دانش آموزان زیر پوشش در سال تحصیلی گذشته معدل بیش از ۱۸ را کسب کنند، ضمن آن که ۷۴ دانش آموز نیز پس از سپری کردن دوران تحصیل از شعبه قم جدا شده و ۲۲ دانشجوی قمی در دانشگاه‌های کشور نیز همچنان زیر پوشش شعبه قم این مؤسسه هستند.

وی به برخی خدمات این مؤسسه به دانش آموزان نیازمند اشاره کرد و گفت: اعطای بورسیه تحصیلی از پیش دبستانی تا پایان دانشگاه یکی از این خدمات است که در آن به صورت ماهانه مبلغ ۱۵۰ هزار تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان بر اساس ارزشیابی تحصیلی به دانش آموزان پرداخت می‌شود.

دهشیری پوشش بیمه حوادث، ارائه مشاوره‌های تحصیلی، خانوادگی و روانشناسی، برپایی کلاس‌های آموزشی، فرهنگی هنری و ورزشی و امکان استفاده رایگان از کلاس‌های مؤسسات آموزشی مشهور را از دیگر خدمات این مؤسسه معرفی و خاطرنشان کرد: مددکاران و همیارانی به صورت رایگان با این مؤسسه همراه هستند که امر نظارت بر تحصیل دانش آموزان زیر پوشش را بر عهده دارند و گزارش‌های خود را درباره پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، به صورت ماهانه ارائه می‌دهند.

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه و عام المنفعه دارالإکرام حضرت ابوالفضل العباس(ع) همچنین به بررسی و رفع رایگان نیازهای درمانی دانش آموزان زیر پوشش اشاره کرد و یادآور شد: شناسایی مادران بی‌سواد دانش آموزان زیر پوشش و معرفی آنان به نهضت سوادآموزی، توانمندسازی خانواده‌های دانش آموزان زیر پوشش، اعطای وام به خانواده‌های زیر پوشش و ارائه کمک‌های مؤمنانه به این خانواده‌ها از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات این مؤسسه در سال‌های اخیر بوده است.

وی با تشکر از راهنمایی‌ها و کمک‌های مراجع معظم تقلید، خیّرین و حامیان مؤسسه، از مسؤولان و مدیران خواست از حمایت‌های لازم برای تداوم حمایت از دانش آموزان نیازمند و افزایش حمایت‌ها‌ دریغ نکنند.

دهشیری تصریح کرد: مؤسسه دارالاکرام بر اساس منشور خود هیچگونه فعالیت اقتصادی و سیاسی ندارد و تنها به حمایت از دانش آموزان مستعد نیازمند می اندیشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با همیاری، تعامل و حمایت همه نهادها و دستگاه‌ها، هیچ دانش آموز مستعدی از تحصیل باز نمانَد.

مدیر شعبه قم مؤسسه دارالاکرام در ادامه خاطر نشان کرد: شعبه قم این مؤسسه با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۸۴۱۷۵۹ و ۰۲۵۳۷۸۴۱۷۶۹ در کنار پایگاه‌های اینترنتی www.bemehrbani.com و www.darolekram.com آماده دریافت کمک های مختلف برای توسعه و گسترش حمایت از دانش آموزان نیازمند و خانواده‌های آنان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار