پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان با توجه به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از شهروندان خواست به هشدارهای ویژه ترافیکی این ایام توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۹۸۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶ 17 August 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، در این هشدارهای ترافیکی آمده است:

1.مسئولان هیئت‌های عزاداری و تکایا در شهر‌های استان، از نصب هر گونه داربست و دایر کردن تکایا و ایستگاه‌های صلواتی در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود، خودداری کنند.

ایستگاه های صلواتی را به گونه ای برپا کنند که سطح پیاده رو و سواره کمتر اشغال شده، به طوری که مشکل ترافیکی برای عابران و وسایل نقلیه فراهم نشود چنانچه این امر محقق نشود باعث ایجاد گره های ترافیکی و اخلال در مأموریت های خودروهای امدادی می شود.

2.نظر به اينكه بموجب ماده 191 و 193 آئين نامه راهور، عبور وسايل نقليه به منظور پيشگيري از وقوع حوادث رانندگي از بين دستجات عزاداري و نيز سوار شدن و سوار كردن اشخاص روي ركاب و قسمت هاي بيروني وسايل نقليه ممنوع است،

عبور وسایل نقلیه از میان دستجات و بوق زدن مجاز نیست .

بمنظور حمل وسايل صوتي و طبل و ... براي اجراي مراسم، حتما از چرخ دستي مناسب استفاده شود.

زيرا عوامل پليس، از تردد وسايل نقليه از بين دستجات عزاداري جلوگيري خواهند کرد.

3.ازهرگونه رنگ آمیزی و گل مالی خودرو که منجر به کاهش دید راننده و مخدوش شدن پلاک خودرو گردد، خودداری شود

4.با توجه به اينكه اغلب عزاداران عزيز ملبس يه لباس تيره ومشكي مي باشند ،لازم است عزاداران در موقع عبور از عرض معابراحتياط بيشتري داشته باشند.

5.حرکت موتورسواران در میان دسته‌های عزاداری ممنوع است،

در این خبر از راکبان موتورسیکلت خواسته شده است قوانین رانندگی را رعایت کرده تا عزاداری بدون حادثه‌ای برای خود و دیگر شهروندان داشته باشند.

6.به خانواده ها هم توصيه شده است در هنگام حضور در مراسم ها مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهاني آنها به سطح سواره رو، جلوگيري كنند.

7.مسئولان هيئت ها و دستجات عزاداري علاوه بر رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی در صورت راه اندازی دسته روی عزاداران در معابر، نسبت به رعايت اصول ايمني ترافيك و همراه داشتن علائم و تجهيزات لازم بويژه در صورت حركت شبانه دستجات اقدام کنند..

8.پلیس راهور استان در اجرای مراسمات عزاداری براساس مصوبات ستاد کرونا اقدام خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار