استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام با بیان اینکه وضعیت همه گیری کرونا در استان بحرانی و خطرناک است، گفت: بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان تمامی مجالس عزاداری حسینی در استان بجز مصلی باید در فضاهای باز برگزار شود.
کد خبر: ۹۸۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳ 11 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد نوذری  در جلسه فوق العاده کرونا به مناسبت شروع اقامه عزای اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: باید مجالس عزاداری در فضاهای باز و با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی با حفظ فاصله اجتماعی، ماسک و همچنین تعداد محدود افراد برگزار شود.

وی با بیان اینکه سلامت جان مردم اولویت اصلی است، افزود: نوع کرونای کنونی بسیار خطرناک تر و مرگبارتر از انواع گذشته است که مردم و هیات های مذهبی باید آن را جدی تر بگیرند.

استاندار ایلام تاکید کرد: تمام مراسم های مذهبی این دهه بجز مصلی شهر ایلام باید در فضای باز برگزار و حق برگزاری مراسمات در فضاهای مسقف را ندارند و همچنین زنجیرزنی و هیات گردانی شبانه در خیابان ها ممنوع و حسینیه ها، تکایا و مساجد نباید برای مراسم های هیات ها باز باشد.

نوذری اضافه کرد: تمام برنامه های هیات ها باید از ساعت ۲۲ شب به مدت یک و نیم ساعت برگزار و در شب های تاسوعا و عاشورا این زمان تا ساعت ۲۴ تمدید می شود و برنامه های خارج از این زمان ها ممنوع و موجب برخورد قاطع با هیات های متخلف است.

وی از پلیس راهنمایی و رانندگی خواست: جرایم تردد شبانه در ساعت های مشخص این دهه را به ساعت ۲۴ شب کاهش دهد و هر گونه تردد از ساعت ۲۴ شب به بعد در این دهه مشمول جریمه خواهد بود.

استاندار ایلام افزایش تعداد واکسیناسیون روزانه به پنج هزار دُز و بیشتر را از دیگر برنامه های مهم استان برشمرد و تاکید کرد: باتوجه به تعداد جمعیت استان، احتمال برگزاری کنگره اربعین و شهدا باید با ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای افزایش ویژه سهمیه واکسیناسیون مردم و بازنگری در سن مردم استان برای دریافت واکسن مکاتبه و رایزنی شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار