رئیس جامعه مدرسین:
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لزوم استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات را مورد توجه قرار داد و گفت: امروزه مخاطبان کاملا با فضای مجازی آشنا هستند، از این رو مبلغان نباید با اینگونه فضاها بیگانه باشند.
کد خبر: ۹۸۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 08 August 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شنبه شب در گردهمایی مجازی مبلغان و گروه های تبلیغی ماه محرم در قم مهمترین وظیفه روحانیت را مسأله امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: روحانیون و مبلغان حوزه های علمیه همواره از طریق بیان ارزش ها و مقابله با ناهنجاری ها، اخلاق و فرهنگ را در جامعه گسترانیده اند و مردم در طول تاریخ، رفتار و گفتار روحانیان را به عنوان حجت شرعی و مقبول بشمار آورده اند.

وی با اشاره به جایگاه علما و مبلغان دین در احادیث و روایات نورانی ائمه اطهار(ع)، تأثیرگذاری سخن امام راحل(ره) و علما در پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: روحانیت یک شغل نیست، بلکه یک مسؤولیت است که مبلغ دین باید تمام رفتار و گفتار خود را بر محور انجام آن مسؤولیت هماهنگ کند.

وی با بیان اینکه عالمان دین شجاع و خطرپذیر بوده و همواره خیرخواه و همراه و همدل مردم هستند، اظهار داشت: علمای دین در تمامی حوزه های اعتقادی، احکام و اخلاق، بر اساس نیاز روز جامعه ورود پیدا کرده، با بدعت ها مبارزه می کنند و با شناخت و شناساندن دشمنان، هرگز اجازه نمی دهند دین در جامعه رنگ ببازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن تأکید بر رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بر ضرورت عمق بخشی و ارتقاء کیفی سخنرانی ها در این آیین ها تأکید کرد و گفت: مبلغان دین هرگز نباید از دشنام دشمنان و انتقاد دوستان هراسی داشته باشند و در این مسیر از پروردگار متعال مدد و یاری بخواهند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه مبلغان باید مطالب به روز و مناسب مخاطبان را در منابر ارائه دهند، تصریح کرد: اعمال و رفتار مبلغان مهمترین نقش را در تبلیغ دین ایفاد می کند، از این رو مردمی که به رفتار مبلغان نگاه می کنند در حالی که بیان و گفتار آنها را تحسین کرده اند، نباید دچار سرخوردگی شوند و حرف و عمل مبلغان باید تطابق داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع)، برخی شبهات مبنی بر گفتگو به جای عزاداری را مورد توجه قرار داد و گفت: جلسات گفتگو فقط می تواند مسأله بحث و استدلال و منطق را پوشش دهد، در حالی که منطق به تنهایی پاسخگوی نیازهای انسان نیست و آنچه انسان را وادار به حرکت می کند، بعد عاطفی و احساسی است.

وی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مصداق نورالله است که هرگز خاموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: گذشتن از عزیزان در راه حفظ دین، نهراسیدن از کمی نفرات، حضور در میدان برای انجام وظیفه و تکلیف، استفاده از همه ظرفیت ها، نقش و جایگاه خانواده شهدا و نیاز به صحنه آزمایش برای شناخت خوبان از بدان از جمله پیام های نهضت عاشورای حسینی است.

وی در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در برگزاری مجالس عزادرای الگوی همه ما هستند، نسبت به ایجاد دوگانگی سلامت مردم و عزاداری امام حسین(ع) هشدار داد و گفت: ما باید تلاش کنیم هم مراقب جان و سلامت مردم باشیم و هم حق محرم و عاشورای حسینی را به خوبی ادا کنیم، از این رو مبلغان باید برای پاسخ به شبهات کرونایی نیز آمادگی داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار