رزومه 21 نفر بررسی شد؛
سخنگوی کمیته انتخاب شهردار ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم گفت: طی دو‌ هفته‌ اخیر، کمیته‌ای هفت‌ نفره با انتخاب اکثریت اعضای منتخب ۱۳ نفره برای انتخاب شهردار تشکیل شده و روند انتخاب شهردار در حال بررسی است.
کد خبر: ۹۷۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 20 July 2021

به گزارش تابناک قم، مصطفی ملایی امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این کمیته ۷ نفره که با رای اکثریت اعضای ۱۳ نفره انتخاب شده اند، بیان کرد: آقایان اسلامی، محرری، مسگری، ملایی، استقامت، دهناد و خانم آمره اعضای کمیته انتخاب شهردار در ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم را تشکیل می دهند و آقای اسلامی به عنوان رئیس و خانم آمره و آقای دهناد به عنوان دبیران کمیته با رأی اکثریت کمیته انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه متوالی تشکیل شده است افزود: وظیفه‌ این کمیته تعیین شاخص‌‌ها برای ارزیابی گزینه‌های تصدی سمت شهردار و انجام ارزیابی گزینه‌های مطرح‌ شده و تطبیق هر یک با این شاخص‌هاست.

سخنگوی کمیته انتخاب شهردار ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم در خصوص شاخصه های تعیین شده برای انتخاب شهردار عنوان کرد: دارای اندیشه و عمل انقلابی با روحیه‌ جهادی، داشتن سابقه و تجربه‌ مدیریتی موفق و آشنایی کلی با قوانین، ساختارها، فرآیندهای مدیریت شهری و شناخت شهر مقدس قم، داشتن دانش و تجربه‌ اقتصادی و توانمندی در تأمین منابع مالی شهر و رویکرد جذب سرمایه، دارا بودن رویکرد تحولی و جوانگرا و داشتن نگاه علمی و برنامه محور با رویکرد توسعه‌ای و راهبردی، داشتن رویکرد فسادستیزی، نگاه فرهنگی- اجتماعی و آگاهی از جایگاه بین‌المللی شهر مقدس قم و قدرت مذاکره و تعامل با مجلس شورای اسلامی، دولت، مراکز حوزوی و سایر نهادها از جمله این شاخص ها است.

وی داشتن مهارت مدیریت، کادرسازی و توان بکارگیری مدیران بومی و نخبگان جوان و رویکرد سلامت و تحول اداری، داشتن هماهنگی و همسویی با راهبردها و سیاست‌های شورای اسلامی شهر و متعهد به اجرای برنامه‌های عملیاتی ۵ ساله‌ مصوب را از دیگر شاخص ها ذکر کرد و یادآور شد: از گزینه‌های نهایی، برای آشنایی با برنامه‌ها و استماع نظرات و اولویت‌ها در زمینه‌ مدیریت شهری، دعوت شده و ضمن مصاحبه با افراد، نتایج به منتخبین شورا اعلام می شود و در نهایت اعضای ۱۳ نفره ضمن بررسی عملکرد شهردار فعلی، انتخاب شهردار را با رای‌گیری کلیه اعضاء در صحن علنی انجام خواهند داد.

ملایی اضافه کرد: تاکنون رزومه ۲۱ نفر برای تصدی شهرداری قم در جلسات مطرح و عملکرد شهردار فعلی نیز در کنار گزینه های دیگر در حال بررسی است.

وی یادآور شد: این کمیته از نخبگان و متخصصان در حوزه مدیریت شهری دعوت می کند در انتخاب شهردار مشارکت کنند تا مدیریت شهری کارآمد، توانمند و علاقه‌مند به سامان بخشی امور تشکیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار