۵۱ حوضچه و ۳۵ حلقه چاه در شهر اصفهان با هدف توزیع عادلانه آب، مجهز به سامانه پایش و کنترل تاسیسات آب شدند.
کد خبر: ۹۷۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 18 July 2021
مدیر دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در گفتگوی زنده اینترنتی با خبر ۲۰ شبکه اصفهان با اشاره به کمبود ۴ هزار و ۳۰۰ لیتری آب در اصفهان گفت: طرح سامانه هوشمند (تله متری) در سال ۹۷ در اصفهان آغاز شده است.
محمد ناظمی زاده  افزود: ۹۰ درصد چاه‌های آب شهر اصفهان برای افزایش فشار و توزیع عادلانه آب به این سامانه متصل شده است.
وی  با بیان این که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از شبکه توزیع آب شهر اصفهان به صورت برخط و هوشمند کنترل می‌شود، گفت: شهر اصفهان دارای ۱۴۰ حوضچه کنترلی و فشارشکن است که از طریق این حوضچه‌ها میزان باز و بسته بودن والو‌ها کنترل و آب موجود در شبکه، عادلانه تقسیم می‌شود.
مدیر دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهانافزود: در حال حاضر از ۴۰ حلقه چاه موجود در شهر اصفهان ۳۵ حلقه چاه به سیستم تله متری و تله کنترل مجهز شده‌اند که در توزیع عادلانه آب بین مردم موثر است.
وی گفت: در تابستان امسال با استفاده از فرایند کنترل هوشمند تاسیسات آبرسانی تبعات کمبود ۴ هزار و ۳۰۰ لیتری آب آشامیدنی در ثانیه به کمترین میزان رسید.
مدیر دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: هم اکنون صددرصد خطوط انتقال طرح آبرسانی اصفهان بزرگ افزون بر ۸۷۰ کیلومتر مجهز به سامانه تله‌متری است.
ناظمی زاده گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تمام تاسیسات آبرسانی شهر اصفهان به سیستم تله‌متری و تله کنترل مجهز شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار