مدیر شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت نارنجی پرخطر قرار داریم و در چند روز اخیر تعداد موارد بستری مبتلایان در این شهرستان سیر صعودی داشته است.
کد خبر: ۹۶۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 25 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر فریدون نوری افزود: از ابتدای فروردین تاکنون از مجموع چهار هزار و ۷۴۷ نمونه اخذ شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا، یک هزار و ۱۳۹ مورد مثبت بوده که از این تعداد، ۱۷ نفر فوت کردند و اکنون ۱۲ نفر در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.

وی اظهار داشت: با تلاش بی وقفه سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان، مراقبان سلامت در پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی تا امروز ۲ هزار و ۶۱۸ نفر از گروه‌های مختلف برای نوبت اول واکسینه شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب از آمادگی شهرستان برای اجرای طرح واکسیناسیون عمومی کرونا خبرداد و گفت: تمام پایگاه‌های مراکز جامع شهری و خانه‌های بهداشت آماده شده و ۲ مرکز تجمیعی نیز در سالن ورزشی شهدا و دبیرستان امام صادق (ع) برای این منظور در نظر گرفته شده و ۱۶ تیم بهداشتی با همکاری بسیج و جمعیت هلال احمر نیز برای انجام واکسیناسیون عمومی آماده هستند.

او اضافه کرد: همچنین یک مرکز خودرویی نیز برای واکسیناسیون افراد ناتوان علیه کرونا با استقرار ۲ تیم در این شهر آماده شده است.

نوری با بیان اینکه نوبت دهی هوشمند واکسن کرونا برای سنین ۷۰ به بالا شروع شده است، یادآور شد: افرادی که از طریق سامانه ثبت نام کنند به صورت خودکار نوبت دهی شده و محل و زمان دقبق واکسیناسیون به آنها پیامک می‌شود.

او با اشاره به ورود یک هزار واکسن به شهرستان در روز گذشته و اینکه تا پایان وقت امروز واکسن برای افراد سنین ۷۰ به بالا تزریق خواهد شد، تاکید کرد: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در شهرستان گیلانغرب از مجموع ۹ هزار و ۱۱۴ نمونه اخذ شده، تست ۲ هزار و ۴۲۸ نفر مثبت بود و ۸۲ نفر نیز فوت کردند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار