مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: مشکل اصلی بانوان فعال در حوزه صنایع دستی آشنا نبودن با بازار تقاضا است.
کد خبر: ۹۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹ 16 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، سهیلا امیری در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی ایران - تبریز، افزود: زنان هنرمند صنایع دستی برای بازاریابی و عرضه محصولات خود نیاز به آموزش جدی دارند و ما سعی داریم با کمک نهادهای مرتبط از جمله اداره کل میراث فرهنگی زمینه را برای برگزاری دوره های آموزشی لازم مانند بازاریابی فراهم کنیم.

وی با اشاره به مشکلات مالی این حوزه، گفت: در این راستا طی جلساتی با بانک ها از آنها خواسته ایم پروسه اعطای وام به زنان هنرمند صنایع دستی را تسهیل بخشند تا بخشی از مشکلات آنان مرتفع شود.

امیری با تاکید بر نقش موثر نمایشگاه های صنایع دستی در معرفی هنر هنرمندان ، افزود: زنان استان ما توانمند هستند اما برای ارائه توانمندی های خود نیاز به حمایت دارند.

وی ادامه داد: ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران - تبریز فرصتی است تا بانوان فعال در زمینه صنایع دستی بتوانند با خریداران و بازار صنایع دستی ارتباط برقرار کرده و هنر خود را عرضه کنند.

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری ایران- تبریز با شرکت های استان های مختلف کشورمان دوشنبه شب در سالن امیرکبیر مجتمع نمایشگاه های بین المللی تبریز گشایش یافت و تا 27 ماه جاری از ساعت 15 تا 21 برای بازدید علاقه مندان باز است.

شرکت کنندگانی از 30استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، اصفهان، اردبیل، البرز، بوشهر، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکز، هرمزگان، همدان و یزد در این نمایشگاه حضور دارند.

شرکت کنندگان در این نمایشگاه، تولیدات خود را در زمینه های گلیم بافی، حصیربافی، نقاشی روی سفال، تولیدات چرمی دست دوز، منبت روی چوب، معرق روی چوب، سفال و سرامیک، حکاکی روی فلز، زیورآلات سنتی، ممقان دوزی، چاپ باتیک، قلم زنی روی فلز، تراش شیشه، نگارگری و سوزن دوزی و دیگر رشته های صنایع دستی به علاقه مندان و بازدیدکنندگان عرضه می کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :