نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت جامعه در گرو عمل به مفاهیم قرآنی است و به همین میزان دوری از قرآن عامل شکست و مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.
کد خبر: ۹۴۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷ 11 March 2021

عباس مقتدایی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره "خانواده‌های قرآنی در خانه‌های نورانی" در تالار ادب اصفهان گفت: فشار نظام سلطه به ایران اسلامی به‌واسطه آن است که نظام اسلامی به دنبال ترویج معارف قرآنی در جهان است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) متکی بر مفاهیم قرآنی شعار نه شرقی نه غربی را در برابر این ‌۲ ابرقدرت مطرح کردند ولی برخی حقیقت آن را درک نکردند و گاهی اقداماتی انجام دادند که دستاوردهای چندین ساله نظام اسلامی را پوچ ساخت.
مقتدایی با اشاره به ارایه طرح "اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران" در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون بر اساس نگاه قرآنی و آیه نفس سبیل، طرح "اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران" را ارائه کرد و موفق بود.
وی با اشاره به شگرد آمریکا در خفت دادن و خوار کردن ملت‌ها برای تبعیت از خود، افزود: آمریکایی‌ها روسای عربستان را گاو شیرده خطاب کردند و هدفشان آن است که این کشور از آنها تبعیت کند و این همان مسیری که فرعون‌ها در طول تاریخ دنبال می‌کردند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رفتارهای طغیانگرانه آمریکایی‌ها توسط فرعون‌های بزرگ و کوچک در طول تاریخ تکرار شد ولی باید بدانیم این رفتارها، رفتاری نیست که موسی بپذیرد بلکه موسی از جانب خدا مامور است تا در برابر این رفتارهای استیلاطلبانه و برتری‌جویانه بایستد.
وی تصریح کرد: مقاومت امروز امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در مقابل این رفتارهای فرعونی به خاطر آن است که مفاهیم قرآنی را به حقیقت درک کرده‌اند و لذا می بینیم امام خمینی (ره) متکی بر این درک قرآنی می‌فرماید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی تاکید کرد: هر میزان که عمل ما با مفاهیم قرآنی مطابقت داشته باشد موفقیت ما بیشتر و هرچه جامعه از آن دور باشد شکست را به همراه دارد و از همین‌رو اگر در عرصه نظامی قدرت شگرفی به‌دست آورده‌ایم و قدرت اول پهبادی و قدرت بزرگ موشکی و هوافضا هستیم به‌واسطه عمل به مفاهیم قرآنی است و اگر عمل نکرده‌ بودیم امروز همان بلایی که در اقتصاد بر سر ما آمد در عرصه نظامی هم می‌آمد.
مقتدایی تصریح کرد:  امروز مشکلات اقتصادی به واسطه آمیختگی اقتصاد کشور با ربا و دوری جامعه از مفاهیم قرآنی در حوزه اقتصادی است.
وی با اشاره به حضور موثر بسیج در عرصه‌های قرآنی، محرومیت‌زدایی، کمک‌های مردمی، فعالیت‌های موثر در مقابله با کرونا، تاکید کرد: این اقدامات مصداق آیات قرآن مبنی بر سبقت جستن در امور خِیر است و لذا موفق بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :