مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با اشاره به طرح «نهضت درختکاری» همزمان با سال 95 در تبریز گفت: طبق این طرح هر یک از مدیران مناطق تبریز مکلف به کاشت 50 هزار اصله درخت در محدوده منطقه خود هستند.
کد خبر: ۹۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ 14 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، محمدحسین حسن زاده صبح امروز در جمع مدیران فضای سبز مناطق 10‌گانه تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: از پاییز امسال (94) مرحله نخست و مقدماتی برای این نهضت درختکاری آغاز می شود.

وی همچنین از الزام هر منطقه برای کاشت 100 هزار درختچه هم خبر داده و تصریح کرد: این تعداد درخت در 3 مرحله اعم از پاییز 94، بهار 95 و پاییر 95 کاشته می شوند.

حسن زاده با بیان اینکه مناطق باید برنامه بذرپاشی و کاشت درختان خود تا پاییز 95 را از هم اکنون به سازمان پارکها ارائه دهند، گفت: تاکید ما بر بذرکاری است و مناطق نیز باید تهیه بذر را در برنامه خود داشته باشند و همزمان با نشاء ، بذرکاری را نیز در برنامه خود داشته باشند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با تاکید بر حفظ اهمیت فضاهای تحت عنوان فضای سبز در نقاط مختلف شهری، اظهار داشت: کلیه پارکها، رفوژ کنار و میانی خیابانها و... جزو موارد حفاظت شده در قالب فضای سبز هستند که طی آن هیچ واحدی از شهرداری بدون اخد مجوز نمی تواند در این محل ها اقدامی انجام دهد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب هر گونه اقدامی اعم از نصب بنر و...در ورودی پارکها ممنوع است و حتی بنرهای موجود در سطح ائل گلی نیز جمع آوری می شود چرا که تبعات منفی ناشی از این اقدامات متوجه سازمان پارکها است.

حسن زاده همچنین از تدوین «برگه های جریمه هدر رفت آب» در حوزه فضای سبز نیز خبر داده و گفت: این برگه ها توسط واحد آب سازمان پارکها و فضای سبز تبریز آماده شده است و طی آن اگر برای قسمتی برگه جریمه صادر شود از صورت وضعیت پیمانکاران کسر می شود .

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی موارد قابل توجه و رسیدگی در مناطق مختلف ، تصریح کرد: منطقه 1 تبریز باید نسبت به ساماندهی بدنه اتوبان پاسداران، کاشت درخت، تهیه نهاده های مورد نیاز برای باغ پرندگان و ساماندهی بلوار توانیر اقدام کند.

وی افزود: همچنین منطقه 2 تبریز نیز نسبت به آغاز عملیات ترانشه های جاده باسمنج، پارک شمیم پایداری، منطقه 3 در مورد ساماندهی تپه های یادگار امام(ره)، منطقه 4 در زمینه بازپیرایی فضای سبز و گلکاری و رسیدگی به درختان حاشیه خیابانها و وضعیت نامطلوب آبخوری ها، منطقه 5 و 6 و 7 پیش از این در زمینه رسیدگی به ورودی های شهر اقدامات خوبی انجام داده بودند که امیدوارم مجددا عملیات رسیدگی را آغاز کنند، مناطق 8 و 9 توسعه شبکه آبیاری را تسریع بخشند و منطقه 10 نیز اقدامات قابل تقدیری در حوزه فضای سبز انجام داده است.

حسن زاده همچنین به بحث استقلال آبی برای آبیاری فضای سبز نیز اشاره کرده و گفت: سال آینده نباید به هیچ عنوان برای آبیاری فضای سبز به چاههای آب و فاضلاب نیاز داشته باشیم .

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی برای استقبال از مهرماه و فصل آغاز مدارس نیز اشاره کرده و افزود: کاشت گل در مدارس و آماده سازی فضای سبز برای شروع سال تحصیلی جدید در حال انجام است.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود به ممنوعیت کاشت چمن در فضای سبز تبریز هم اشاره کرده و گفت: حذف چمن باید 10 تا 30 درصد اتفاق افتاده و کاهش یابد و با کاشت درختچه، روشی مناسب برای جایگزینی چمن را فراهم کرد.

//////////////////////////////////////////

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :