رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار کیلومتر خط کشی درسطح راه‌های استان قم اجرا شده است.
کد خبر: ۹۳۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 08 February 2021

به گزارش تابناک قم، جعفر اویسی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این اداره کل در سال جاری، عنوان کرد: از جمله مهمترین اقدام‌های انجام‌ شده در این مدت، اجرای فاز چهارم از طرح جایگرینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم _ تهران بود.

وی افزود: آزادراه قم – تهران به عنوان سومین محور ترافیکی کشور، نقشی ارزنده درکریدور اتصالی استان‌های جنوبی و غربی با مرکز کشور دارد که همین امر، تامین ایمنی آن را درزمره اولویت‌های این اداره کل قرار داده است.

اویسی ادامه داد : در فاز چهارم این طرح ۲۵ کیلومتر از گاردریلهای رفوژ آزاداره قم – تهران، جای خودرا به نیوجرسی های مفصلی که هریک شش متر طول وبالغ بر۵/۴ تن وزن دارند، می دهند.

وی گفت: هزینه اجرایی فاز چهارم طرح مذکور را با لغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان ساخت: بخش عمده طرح اجرا و امید است تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ شاهد تکمیل و بهره برداری از این طرح باشیم.

وی افزود: قالب اجرای این طرح که سه فاز آن تکمیل و به بهره برداری رسیده، ۶۳کیلومتر از گاردریل‌های طرفین رفوژ آزادراه قم – تهران جای خود را به نیوجرسی‌های مفصلی داده و در فاز چهارم نیز ۲۵ کیلومتر باقی مانده از رفوژ این آزادراه، با نیوجرسی مفصلی ایمن سازی خواهد شد.

اویسی نصب بیش از یک‌هزار عدد انواع تابلوهای ترافیکی در سطح راه‌های استان را، از دیگر اقدام‌های اداره متبوع طی سال ۹۹ دانست و بیان داشت: از مجموع یک هزار تابلوی نصب شده، ۶۰۰ عدد مسیر نما -جهت نما، ۱۰۰ عدد  انتظامی – اخطاری و  ۳۰۰ متر مربع نیز متعلق به تابلوهای اطلاعاتی بوده است.

وی هزینه تهیه و نصب ۱۰۰۰ عدد تابلوی اجرا شده درسال ۹۹ را بیش از هشت میلیارد ریال عنوان و در خصوص دیگر اقدام‌های اداره متبوع درسال‌جاری،‌ افزود: یک هزار کیلومتر خط ( سرد وگرم ) درسطح راه‌های استان درسال ۹۹ اجرا شده که از این میزان ۶۵۰ کیلومتر به صورت پیمانی ومابقی درقالب طرح‌های امانی اجرا شده است.

وی اجرای این طرح را درقالب قراردادی با اعتباری افزون بر ۴۳ میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان کرد: درسال پیش رو نیز مقرر گردید یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر خط ( به صورت سرد و گرم ) درسطح راه‌های برونشهری استان اجرا و تکمیل شود.

رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم انعقاد قرارداد نگهداری سیستم روشنایی جاده ای استان درسال ۹۹ را دیگر اقدام ارزنده و شاخص این اداره کل دانست و افزود: با توجه به اهمیت سیستم روشنایی درتامین ایمنی سفرهای برونشهری، نگهداری سیستم روشنایی موجود با قراردادی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به بخش خصوصی و ا گذار شد.

اویسی درخاتمه به اجرای طرح نصب و تعمیرات گاردریل درسطح راه‌های استان اشاره و گفت: طی سال ۹۹، بالغ بر ۱۵ کیلومتر گاردریل ( دوموج و سه موج )، درقالب طرحی پیمانی تعویض و نصب گردید گه هزیه اجرایی آن بیش از پانزده میلیارد ریال بوده است.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

۳۰۸ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر راه اصلی عریض، ۱۳۴ کیلومتر راه اصلی معمولی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۶۵۴ کیلومتر راه فرعی درجه ۲ آسفالته در استان قم وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار