معاون فنی مرکز بهداشت و مسئول کمیته پایش و ارزشیابی اندیشگاه سلامت یزد از سرشماری ۴۳ درصد خانوارهای استان در طرح محله محور شهید سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 07 February 2021

دکتر «مسعود شریفی» در این نشست اندیشگاه سلامت استان که در راستای اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی برگزار شد، گزارش پیشرفت طرح در چهار حیطه استقرار، مراقبت، نظارت و حمایت را ارائه کرد.

 وی از معرفی ۶۹ درصد سرخوشه ها در استان خبر داد و افزود: تیم های یاد شده ۴۳ درصد خانوارهای استان را تاکنون سرشماری کرده‌اند و علاوه بر این تعداد ۱۲ هزار و  ۱۶۷ رهگیری توسط تیم های رهگیری (۶.۵ نفر به ازای هر نفر بیمار شناسایی شده) انجام شده است که  در این بین برای ۸ هزار و ۳۰۳ نفر از آنان( ۶۸ درصد) تست سریع انجام شده که تعداد ۵۵۶ مورد( ۷.۶ درصد) مثبت بوده است.

شریفی اضافه کرد: همچنین تعداد سه هزار و ۶۲۶ مراقبت توسط تیم‌های مراقبت در منزل و ۴۷ هزار و ۴۷۴ بازدید توسط تیم های نظارتی انجام شده است.

«محمد رستگاری» فرماندار یزد نیز اعلام کرد: اطلاع رسانی مداوم و منظم توسط سخنگوی دانشگاه از طریق رسانه ها انجام شود.

وی بر معرفی نماینده نواحی مقاومت بسیج شهرستان جهت تسهیل در انجام امور توسط سپاه الغدیر نیز تاکید کرد و ضمن تشکر از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بابت انجام مصوبات جلسات قبل (تهیه کتابچه، کاور و سایر موراد)، آمادگی این سازمان را جهت انجام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در سطح شهر و محلات خواستار شد.

رستگاری اظهار کرد: برگزاری جلسه اندیشگاه سلامت به میزبانی شورای شهر یزد می‌تواند هماهنگی های بیشتر درون و بین بخشی جهت اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح شهرستان را فراهم سازد.

«الهه جورابی» نماینده شورای شهر یزد در نشست اندیشگاه سلامت نیز جمع آوری غیر بهداشتی پسماند در سطح شهر یزد توسط افراد غیر مسئول را یکی از معضلات بهداشتی نام برد.

وی ضمن تأکید بر پیگیری مصوبات نشست توسط اندیشگاه، خواستار ارجاع موضوع جمع آوری غیربهداشتی پسماند توسط افراد غیرمسول به کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت شد و ضمن تقدیر از مجریان طرح شهید سلیمانی، در پایان عنوان کرد: خانه‌های مسافر غیر مجاز در دل محلات با وضعیت بهداشتی پایین می‌تواند برای انتشار بیماری خطرناک باشد.

سرهنگ زارع کمالی جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان هم اطلاع رسانی در اجرای طرح را مهم خواند و گفت: در شهرستان مهریز به عنوان یک تجربه، اطلاع رسانی با همکاری مخابرات (تلفن گویا) و در شهرستان یزد استفاده از اپلیکیشن برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است که این دو تجربه می‌تواند در سایر شهرستان ها نیز انجام شود.

به گفته وی، اجرای طرح در ناحیه روح الله به دلیل وسعت و شرایط فرهنگی با سرعت پایین‌تری در حال اجرا است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار