حجت الاسلام و المسلمین جلیل محبی:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، حاکمان و صاحب منصبان لشگری و کشوری از طریق توانمند کردن مردم و سازمان های مردم نهاد رویکرد جدیدی است که در پیش گرفته ایم.
کد خبر: ۹۳۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 04 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین جلیل محبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در دوره جدید، رویکرد‌های ویژه و تازه‌ای دارد که مهمترین آن امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، حاکمان و صاحب منصبان لشکری و کشوری است این کار از طریق توانمند کردن مردم، گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اهالی رسانه در جهتِ اجرای این فریضه دینی نقش بسیار تاثیر گذاری دارند، افزود: قبلا شرایط امر به معروف و نهی از منکر کمی محدود‌تر بود و در آن فقط به برخی از مصادیق خاص پرداخته می‌شد. امروز ۲ رویکردی که ستاد در پیش گرفته شیرینی امر به معروف و نهی از منکر را بیشتر برای مردم ملموس می‌کند در واقع قصد داریم امر به معروف را در حوزه فرهنگسازی قرار داده و مشکلات و حقوق مردم را پیگیری کنیم، از این راه می‌توان از مسئولین مطالبه گری داشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطر نشان کرد: قصد ستاد پیوند زدن خاستگاه‌های جامعه مدنی مدرن با ریشه‌های دینی است، با این کار امر به معروف به جای ایجاد شکاف و اختلاف به ایجاد پیوند میان مردم و توسعه خوبی‌ها کمک می‌کند.

این مسئول شعار ستاد را امر به معروف و نهی از منکر مسئولین دانست و گفت: با اصلاح حاکمیت می‌توان مردم را هم اصلاح کرد چرا که نگاه مردم به فرادستان است و سبک زندگی را از آن‌ها تقلید می‌کنند، اگر آن‌ها صالح باشند مردم هم صالح می‌شوند. همچنین اصحاب رسانه و خبرنگاران که از اقشار فرادست جامعه محسوب می‌شوند و به دلیل نفوذ اجتماعی که در میان مردم دارند، افراد از آن‌ها تبعیت می‌کنند بنابراین خبرنگاری که پاک دست است و دروغ نمی‌گوید و تلاش می‌کند حقیقت را کسب و درک کرده و به مردم نشان دهد تایک بدی را در بین مردم از بین ببرد و منتقل کننده خبر خوب باشد در حقیقت یک آمر به معروف و ناهی از منکر است، وظیفه قرآنی را انجام می‌دهد و اگر در عمل اخلاص داشته باشد اجر بسیار بالایی دارد ترویج امر به معروف و نهی از منکر در کلام امیرالمؤمنین اجری
بیش از جهاد دارد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی ستاد حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر است و حمایت‌های لازم را از فعالان این عرصه خواهد داشت ولو اینکه این افراد از اصحاب رسانه باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار