مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به نقش دعا در دفع بلا بر اساس آیات و روایات اسلامی گفت: برای نخستین بار پویش «‌استغفار جمعی‌» برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا در استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 28 October 2020

حجت‌الاسلام محمد شمس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این پویش، مردم مومن به صورت فردی و خانوادگی با قرائت کلام وحی و سایر ادعیه، رفع بلا را از ذات اقدس حضرت حق مسئلت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در هیچ شرایطی نباید از یاد خدا و استعانت از او غافل بود، ادامه داد: مردم ولایتمدار یزد همواره در انجام فرایض دینی و ارزش‌های معنوی پایبند و پیشگام بوده‌اند و در این امر مهم نیز دعا  را فراموش نمی کنند.

این مسوول مروج فرهنگ دینی با قدردانی از کادردرمان و مسوولان برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در پیشگیری و مهار کرونا در استان یزد از تشکیل مجدد ستاد مقابله با این ویروس در حوزه‌های علمیه با همکاری روحانیان و طلاب خبر داد.

شمس گفت: روحانیان و طلاب در تمامی حوزه‌های علمیه در کنار مسوولان برای هر اقدامی بر حسب نیاز وظایف دینی و انسانی خود را انجام می‌دهند و بدون شک همراهی مردم و انجام مسایل دینی ضروری است.  

 هم اکنون حدود پنج هزار طلبه برادر و خواهر در ۴۰ مدرسه علوم دینی در ۱۰ شهرستان استان یزد تحصیل می کنند. 

 همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( سه شنبه) اعلام کرد که از اوایل اسفند ۹۸  تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم  آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شده اند که

از این تعداد ۲ هزار و ۱۳۵ نفر آنها بستری شدند.

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴۶۳ هزار و ۶۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۹۹۵ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که  تاکنون چهار میلیون و ۷۸۶ هزار و ۷۶۹ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد:شرایط  استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان از لحاظ  شیوع کرونا قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار