نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با انتقاد از ‌گرانی‌های افسارگسیخته گفت: گرانی‌ها به ارز ربط ندارد مسئولان جلوی ‌دلالی و واسطه‌گری را بگیرید.
کد خبر: ۹۱۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 27 October 2020

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با استاندار یزد، معاونان وی و اعضای ستاد تنظیم بازار یزد با بیان اینکه همه انسان‌ها در زندگی خود هدفی را دنبال می کنند اما برخی اهداف مهم و مفید دارای امتیاز است، اظهار داشت: در دنیا برخی برای دنیاطلبی حرکت می کنند و نظر آنها فقط رسیدن به لذت‌های دنیایی است اما در مکتب اسلام، حرکت به سمتی است که تعالی و کمال انسان و رسیدن به قرب خدای متعال را به دنبال دارد.

وی افزود: همه انسان‌ها سعادت و شقاوت دنیا و آخرت خود را در همین دنیا رقم می‌زنند و بر اساس آیات و روایات، انسان‌ها نتیجه اعمالی را که در این دنیا انجام داده‌اند را هم در دنیا و هم در آخرت می‌بینند و البته که نیات انسان‌ها از عمل آنها مهم‌تر است زیرا نیت و انگیزه است که انسان را به حرکت وا می‌دارد.

ناصری عنوان کرد: باید در همه امور رضایت خدا را در نظر بگیریم هرچند که کار مورد رضای خدا، به ذائقه عده‌ای خوش نیاید و عده‌ای را ناراحت کند زیرا خداوند وعده داده که اگر خدمت به بندگان خدا و اسلام بر اساس رضایت او باشد، خودش بندگانش را کفایت می کند همچنانکه امام خمینی (ره) فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و چون امام رضای خدا، یاری دین خدا و خدمت به مردم را مدنظر داشت، خدا کمک کرد و هنوز هم آمریکا هیچ غلطی نتوانسته بکند.

وی بیان کرد: اگر برای رضایت افراد کاری انجام شود که آن کار مورد غضب خدا باشد، او را به دست خود مردم می‌سپارد و این امر امروز مصداق دارد و اطمینان داشته باشید که مستکبران برای ما هیچ‌کاری نخواهند کرد.

ناصری با تاکید بر اینکه همه کارها دست خداست و اگر لطف خدا نباشد هیچ کاری انجام نمی شود، اظهار داشت: اگر در مسیر حق قدم برداریم و رضایت خدا را مدنظر قرار دهیم و به خدا توکل کنیم، خدا خودش امور را تسهیل خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز مسئولان تمام علت گرانی‌ها را به مسئله ارز ربط می‌دهند در حالی که بسیاری از گرانی‌ها به ارز ربط ندارد و دلالی و واسطه‌گری و درخواست سودهای نامتعارف علت آن است.

وی عنوان کرد: گوشت و میوه و بسیاری خوراکی‌های دیگر ربطی به ارز ندارد بلکه به سبک خرید و فروش و دلالی‌ها وابسته است و مسئولان امر باید برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

ناصری ادامه داد: اینکه گرانی شیر و تخم مرغ و مرغ و .... به خوراک دام ربط داده می شود، منطقی نیست اول اینکه در کشور ما ظرفیت تولید خوراک دام وجود دارد ضمن اینکه اگر خوراک دام گران می‌شود، فرآورده دامی هم باید به همان نسبت گران شود نه اینکه چندین برابر گران شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: این گرانی‌ها افسارگسیخته است و دولت هم آنچنان که باید و شاید نظارت ندارد و هر صنفی به هر نحوی که خود تشخیص می‌دهد، اجناس را گران می‌کند و چون می دانند نظارت‌ها جدی نیست و کاری با آنها ندارند، هر طور که دوست دارند عمل می‌کنند.

ناصری ادامه داد: کالایی که به دست مردم می‌رسد باید ردیابی و سپس قیمت‌گذاری واقعی شود و مسئولان نباید اجازه دهند قیمت گذاری‌ها بی‌ضابطه انجام شود. 

وی تاکید کرد: اینکه بعد از 40 سال با این همه شعار خودکفایی دولت‌ها، نتوانیم سویا و ذرت و خوراک دام را خودمان تولید کنیم، زیبنده نیست و وزارت جهاد کشاورزی باید یک حرکت جهادی کند و ابلاغ کند که در همه استان‌ها اقدام به تولید خوراک دام شود و این راهکاری ساده است اما نمی‌دانم چرا این کار را انجام نمی‌دهند.

ناصری عنوان کرد: در استانی نظیر یزد آب کم است اما در استانی نظیر خوزستان، مازندران و گیلان چرا این تولیدات انجام نمی‌شود، سئوال برانگیز است.

وی تصریح کرد: اینکه سال را به نام سال جهش تولید اعلام می‌کنند، باید از همین جا آغاز کرد و جهش تولید در همین تولیدات ساده و خودکفا شدن در آنهاست.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مسئولان فکری جدی برای دلالان و واسطه‌هایی که افسارگسیخته اقدام به قیمت‌گذاری می‌کنند، داشته باشند و حداقل در استان یزد هم برای این موضوع و هم تولید خوراک دام به روش گلخانه‌ای چاره اندیشی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار