مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان یزد از نعمت گاز بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۱۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 27 October 2020

 علی‌اکبر میدان‌شاهی ظهر امروز در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه و خانه مطبوعات استان یزد اظهار داشت: در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی و ایجاد رفاه شهری و روستایی طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری در استان یزد انجام می‌شود.

وی گفت: طرح بهینه و اصلاح موتوخانه‌ها می‌تواند تا 10 درصد سبب کاهش مصرف انرژی شود.

مدیرعامل شرکت استان یزد با اشاره به اینکه این طرح مخصوص مشترکین دارای موتورخانه و مجتمع های مسکونی است افزود: در این طرح سه اقدام مهم اصلاح و ترمیم عایق کاری، تنظیم مشعل و نصب رسوب‌گیر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه مالی این طرح را صرکت گاز استان پرداخت می‌کند تصریح کرد: همشهریان دارای موتورخانه در بخش‌های تجاری و خانگی می‌توانند با مراجعه به سایت http://nagc.ir در این طرح ثبت نام کنند.

میدان‌شاهی ادامه داد: پس از ثبت‌نام و مراجعه ناظر شرکت گاز به محل، اصلاحات لازم در موتورخانه به مجریان اعلام می‌شود و مجری کار مورد تائید شرکت گاز اقدامات لازم را اجرا و هزینه کار خود را از شرکت گاز دریافت می‌نماید.

وی با اشاره به بدهی‌های کثیر مجموعه‌های مختلف در استان افزود: هر استان به همان میزان که مطابق فروش گاز، پرداخت قبض و مصرف گاز به دست می‌آورد به همان میزان هزینه کشوری دریافت می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: هر چه قدر صنایع و خانوارها در پرداخت قبوض خود کوتاهی کنند، به همشهریان خود ضرر می‌زند، زیرا با کاهش بودجه در استان نمی‌توانیم طرح‌های گازرسانی را برای رفاه مردم در بین مناطق اجرا کنیم.

وی عنوان کرد: 26 درصد مطالبات شرکت گاز استان مربوط به وزارت نیرو، 16 درصد خانگی، 4 درصد صنایع فولادی و 8 درصد کشاورزی است.

میدان‌شاهی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و 92 درصد جمعیت روستایی استان یزد از نعمت گاز بهره مند هستند اظهار داشت: تا پایان سال، 99 درصد جمعیت استان یزد زیرپوشش گاز قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: 75 درصد از سهم انرژی استان یزد مدیریت می‌شود و حدود 8 هزار از صنایع کوچک و بزرگ استان یزد از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز اقدامات چشم‌گیری انجام داده ادامه داد: در سال گذشته استان یزد افزایش 40 درصدی در زمینه گازرسانی به صنایع استان داشته است.

میدان‌شاهی با بیان اینکه کشور ایران دارای گاز، دومین کشور تولیدکننده گاز است اما متاسفانه چهارمین مصرف‌کننده گاز در دنیا هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد ادامه داد: از 695 روستای واجد شرایط در استان یزد به 546 روستا گاز طبیعی ارسال می‌شود و گازرسانی به 125 روستا در دست اجراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار