سردرد علامت یا بیماری است که به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود و در کودکان زیر 5 سال، افراد بالای 50 سال، پس از بارداری و در صورتی که ناگهانی، ناشی از بیماری‌های نقص ایمنی یا با تاری دید همراه باشد خطرناک محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 07 September 2015
منصوره تقا در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران که امروز در بیمارستان سینا در حال برگزاری است، اظهار داشت: با وجود اینکه سردرد شیوع زیادی دارد اما این مشکل از طرف مردم و پزشکان مورد غفلت واقع شده است. تحقیقات نشان می‌دهد از هر صد زن جوان 17 یا 18 نفر دچار سردرد هستند همچنین سردرد بین 7 تا 8 درصد مردان نیز شیوع دارد.

وی افزود: شیوع سردرد در کودکان زیر 5 سال، افراد بالای 50 سال،‌ کسانی که دچار سردردهای ناگهانی می‌شوند، سردردهای ناشی از بیماری‌های نقص ایمنی، سردردهایی که با تاری دید، سرگیجه و ضعف بدن همراه است و سردردهای بعد از زایمان ایجاد می‌شود عوارض شدیدی مانند اختلالات بینایی در بر دارد که باید سریع تشخیص داده شوند و درمان شوند.

تقا ادامه داد: سردرد ممکن است ناشی از تومور در مغز باشد که در این صورت می‌تواند موجب اختلال در حرکت، حافظه و کنترل ادراک شود.

رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران با بیان اینکه سردردها به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود، گفت: در سردردهای اولیه مشکل خاصی در جمجمه وجود ندارد اما از سردردهای ثانویه عاملی در سر یا گردن وجود دارد که سبب سردرد می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار