امام جمعه یزد با بیان اینکه برخی افراد قیمت دلار را بهانه‌ای برای گران‌فروشی کرده‌اند، در ارتباط با ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: استفاده از ماسک در شرایط فعلی یک وظیفه شرعی است.
کد خبر: ۹۰۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 26 September 2020

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه یکی تلاش و کوشش برای دستیابی به موفقیت یکی از صفات بسیار پسندیده در وجود آدمی است اظهار داشت: اینکه ما خودمان به یک پیشرفتی دست پیدا کنیم ارزشمند است؛ به این وسیله است که ما می‌توانیم مشکلاتمان را با دست خود رفع کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد فکر می‌کنند هر زمان به مشکلی در کار خود خوردند، حتما باید دست به سمت بیگانگان و کشورهای خارجی دراز کنند، این افراد اگر مسئولیت کارخانه‌ای را برعهده داشته باشند، تمام نیازهای خود از ماشین‌آلات و مواد اولیه را تلاش می‌کنند که از خارج کشور کسب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه وجود چنین روحیه‌ای در انسان نهی شده افزود: در روایاتی از امام حسین(ع) هم تاکید شده که به وسیله تنبلی و سستی صفات ناپسندیده را برای خود نیاورید.

ناصری یزدی با انتقاد از اینکه امروز برخی تولید کنندگان کیفیت محصولات خود را پایین آورده‌اند تصریح کرد: متاسفانه این افراد تولید خود را بدون کیفیت می‌سازند تا سود بیشتری کسب کنند.

امام جمعه یزد افزود: در ایامی که مردم با مشکل مواجه هستند باید همه سعی کنیم حتی اگر شده سود کمتری هم می‌بریم، زمینه‌ای فراهم کنیم که بخشی از مشکلات مردم کمتر شود.

وی با تاکید بر اینکه هر حرکتی باید هدفی داشته باشد تصریح کرد: برخی از انقلاب‌ها و حکومت‌ها، اهداف و جنبه‌های ظاهری و مادی دارند و تنها به دنبال گذران زندگی مادی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه برخی از این حکومت‌ها به دنبال سلطه بر مردم هستند و برخی دیگر نه صرفه به دنبال گذران زندگی دنیوی خود و دیگران هستند تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا از جمله حکومت‌هایی است که صرفا به دنبال سلطه بر دیگران هستند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران اهداف متعالی و الهی داشته و دارد و به پیشرتف و کمال مادی هم توجه دارد عنوان کرد: تمام تلاش‌هایی که ما برای دنیا و پیشرفت در این دنیا انجام می‌دهیم با هدف رسیدن به قرب الهی در آخرت است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه رضایت خدا و آباد کردن زندگی همیشگی در آخرت را همیشه باید مد نظر داشته باشیم گفت: البته در این دنیا باید تلاش کنیم که به ترفیع و پیشرفت برسیم چرا که این موضوع لازمه رسیدن به سعادت به خیری است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه همین هدف والا سبب می‌شود که در دوران هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان، سربازان و بسیجیان ما در برابر دشمن به گونه‌ای ایستادگی کنند که با دست خالی دشمن تا دندان مسلح را شکست بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در مسئله مبارزه با داعش در سوریه و عراق، ایران تمام معادلات نظامی جهان را به هم ریخت عنوان کرد: هدف استکبار از ایجاد داعش، در اصل نابود کردن ایران و ایجاد جنگ‌های داخلی 20 تا 30 ساله بین مسلمانان بود در حالی که با حضور نیروهای جان برکف ایران و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی، تمام این توطئه‌ها نقش برآب شد.

ناصری یزدی سردار سلیمانی را احیاگر ایران، فلسطین، عراق، سوریه، لبنان و تمام جهان اسلام دانست و تصریح کرد: وی اصلا فکر ریاست و سلطه بردیگران نبود و همیشه به دنبال خدمت به عموم مردم و مقابله با مستکبران و ظالمان جهان بود.

امام جمعه یزد به جنایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در یمن اشاره کرد و گفت: همین موضوع که رژیم سعودی میلیون‌ها نفر از مردم یمن را به خاک و خون کشیده و آواره کرده اند به دلیل جاه طلبی و ریاست‌طلبی آنها است.

وی در ارتباط با علل دشمنی‌ها و تبلغات سوء استکبار علیه ایران گفت: از آنجا که انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمنان ایستادگی کرد و زیر بار ظلم و زور و ستم نرفت، استکبار با تمام توان به دشمنی با ایران پرداخته که در بیش از 40 سال دشمنی هیچ نتیجه ای نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به مسئولان تاکید کرد که بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در ارتباط با دفاع مقدس را به خوبی مور توجه قرار داده و نصب العین فعالیت های خود قرار دهند.

ناصری یزدی به مشکلات بسیار زیادی که امروز معیشت و زندگی مردم با آن مواجه شده اشاره کرد وگفت: مسئولان امروز باید با تمام توان و وجود برای رفع این مشکلات قدم بردارند و زمینه‌ای فراهم کنند که این مشکلات روز به روز کمتر شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: برخی افراد دلار را بهانه ای برای گران فروشی کرده اند، از همه افراد می خواهیم که نسبت به این مشکلاتی که امروز گریبان گیر مردم شده توجه داشته باشند و با کم کردن قیمت ها و افزایش کیفیت اجناس، زمینه کاهش مشکلات را فراهم نمایند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا امروز یک وظیفه شرعی و برای همگان واجب است تصریح کرد: امروز ماسک زدن به این معنی است که ما نسبت به جان خود و دیگران احساس مسئولیت می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اگر کسی ماسک نزند هم خود در معرض بیماری است و هم ممکن است به دیگران بیماری را منتقل کند گفت: امروز ماسک زدن در فضاهای عمومی و در ارتباط با دیگران وظیفه شرعی است که بر دوش همه قرار گرفته است.

ناصری یزدی اظهار امیدواری کرد که  همه افراد جامعه نسبت به ماسک زدن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند تا جلوی شیوع بیشتر این بیماری هرچه زودتر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار