شهردار امیرکلا از پیش‌بینی بودجه 13 میلیارد تومانی برای شهرداری امیرکلا در سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 06 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از  خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، سیدمرتضی شفیعی عصر امروز در نشست با خبرنگاران شهرستان بابل اظهار کرد: با وجود قدمت 60 ساله شهرداری امیرکلا شاهد مشکلات بسیاری در این حوزه بودیم که با تعامل ایجاد شده بین شورا مشکلات بررسی و اقدامات لازم برای رفع آن انجام شد.
وی از اجرا برنامه درازمدت و میان‌مدت برای رفع مشکلات شهری در امیرکلا خبر داد و افزود: جمع‌آوری آب‌های سطحی از مهم‌ترین مطالبات مردم شهر بود که با اقدامات اساسی بخشی از آن مرتفع شد.
شهردار امیرکلا انجام آسفالت، لکه‌گیری و...را از جمله اقدامات مهم  برشمرد و تصریح کرد: انتقال آب‌های سطحی در ضلع شرقی به سمت اراضی کمربندی شرقی که به سبب ساخت‌وسازها بسته شد با ایجاد کانال عظیم به طول هفت کیلومتر فاز نخست آن اجرایی شد و فازهای بعدی در دست اقدام است.
شفیعی خاطرنشان کرد: برای اجرا کامل این طرح نیازمند اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان بوده که با توجه به تنگناهای موجود نیازمند حمایت ویژه مسئولان ارشد در اختصاص این بودجه هستیم.
این مسئول از بازپیرایی فضای سبز در میدان امیر تا امیر خبر داد و یادآور شد: پروژه جاده ساحلی از مهم‌ترین پروژه شهرداری امیرکلا بوده که 40 درصد کار در دوره قبلی شورا انجام شده است.
شهردار امیرکلا ادامه داد: در این دوره فاز دوم آن که با آزادسازی مسیرها با تملک از مالکان انجام و زیرسازی و جدول سازی انجام شد با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی مواجه هستیم که تنها آسفالت آن باقی است و روشنایی آن نیز به‌زودی انجام می‌شود.
شفیعی کاهش بار ترافیکی مرکز شهر، منطقه نمونه گردشگری به سبب قرار گرفتن در کنار بابل‌رود را از مزیت احداث بلوار ساحلی امیرکلا برشمرد و افزود: وجود جمعه بازار سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده که با ایجاد بلوار ساحلی این بازار به آنجا منقل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سه طرح در حوزه پارک محله‌ای در دست اقدام داریم، تصریح کرد: با تخصیص اعتبار در دستور اجرایی قرار خواهد گرفت.
شهردار امیرکلا ‌از پایان طرح جامع تفصیلی امیرکلا خبر داد و خاطرنشان کرد: برای طرح تفصیلی جدید مشاور انتخاب و برداشت میدانی در دست اقدام است که تا یک سال آینده طرح جامع امیرکلا به تصویب می‌رسد و اشکالات طرح تفصیلی برطرف می‌شود.
شفیعی با اشاره به اینکه اصلاح حریم شهر از دیگر اقدامات این شهرداری است، گفت: رضایت‌مندی مردم شهر بهترین پشتوانه شهرداری و شورای شهر دوره چهارم امیرکلا است.
شهردار امیرکلا اضافه کرد: در سال 92 بودجه شهرداری امیرکلا 4 میلیارد و 500 هزار تومان بوده که این مبلغ با تلاش شهرداری و شورای شهر در سال 93 به 9 میلیارد و 500 هزار تومان رسید که در سال 94 نیز 13 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: شهرداری بابل مطابق بودجه از درآمد مناسب نیز برخوردار بوده که با وجود رکود مسکن و تنها درآمد شهرداری از صدور پروانه ساختمانی از مهر ماه سال 93 تا پایان تیرماه امسال 22 میلیارد تومان درآمد داشتیم که 98 درصد درآمد محلی بوده است که نشان از همکاری و تعامل شهروندان با مجموعه شهرداری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار