مدیرعامل سرامپخش تاکید کرد؛
مدیرعامل سرام‌پخش با بیان اینکه دسترسی راحت به محصولات صنعت کاشی و سرامیک یکی از اولویت‌های اصلی ارائه خدمات به مشتریان است، تاکید کرد: با وجود کارخانه های متعدد کاشی و سرامیک سایز، رنگ و طرح های متنوعی وارد بازار شده‌ و هنگامی که مصرف کننده به یک مغازه فروش کاشی و سرامیک مراجعه می‌کند با توجه به افزایش تنوع این محصول نسبت به گذشته نمی‌تواند تمام کاشی و سرامیک‌های موجود را به طور کامل مشاهده کند. سرام‌پخش با ایجاد این بستر شرایطی را به وجود آورده است تا مصرف‌کننده راحت‌تر خرید کند.
کد خبر: ۸۹۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 09 September 2020

به گزارش تابناک یزد، همزمان با گسترش فناوری ارتباطات و توسعه اینترنت روش‌های خرید به کلی دگرگون شده و این در حالی است که مشغله‌های روزانه فرصت لذت بردن از اوقات فراغت را کاهش داده است.
از سوی دیگر تاثیر بالای طرح و رنگ کاشی و سرامیک در محیط‌های منزل يا محیط کار به اندازه‌ای است که می‌تواند این محیط‌ها را به محلی محبوب و آرامش‌بخش تبدیل کند. بنابراین تغییر در رنگ و طرح کاشی و سرامیک و قطعات دکوراتیو منزل و محل کار در اولویت قرار دارد.
سرام‌پخش به عنوان اولین بازار آنلاین هوشمند و شبکه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک مبتنی بر سبک و سلیقه رایج مصرف‌کنندگان ایرانی، از صفر تا صد مراحل تخریب و محاسبه، انتخاب مصالح و تجهیزات، حمل، نصب و تکمیل، نظافت و نگهداری کاشی و سرامیک و نیز چینی بهداشتی، سنگ و قطعات دکوراتیو را به مشتریان خود معرفی کرده و ارائه می‌نماید.

در همین رابطه با مسعود رستگاری مدیرعامل سرامپخش به گفتگو نشستیم:

آقای رستگاری هدف از تاسیس بازار آنلاین سرام‌پخش چه بود؟
ایده و فلسفه تاسیس سرام‌پخش این بود که متخصصین ما با دو دهه تجربه فعالیت در شرکت ما را تمام اتفاقات موجود در بازار کاشی و سرامیک از جمله در بحث قیمت‌گذاری را رصد کرده‌اند. اینکه خریداران نمی‌دانند از کدام مرکز فروش کالای مورد نظر خود را تهیه کنند مسئله بسیار مهمی است. تنوع رنگ و طرح در دنیای امروز کاشی و سرامیک بسیار زیاد است و اکثر مردم نمی‌توانند به این موارد اشراف کامل داشته باشند. این یکی از دلایل اصلی بود که ما تصمیم گرفتیم این کار را آغاز کنیم تا مصرف‌کننده بتواند راحت‌تر به محصولات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.

 

این تنوع در رنگ و طرح و اندازه، مشکلاتی را برای خریداران به وجود آورده است. سرام‌پخش می‌تواند در حل این مشکل راهگشا باشد؟
با وجود کارخانه های متعدد کاشی و سرامیک سایز، رنگ و طرح های متنوعی وارد بازار شده‌ است و در حال حاظر وقتی یک مصرف کننده به یک مغازه فروش کاشی و سرامیک مراجعه می‌کند با توجه به افزایش تنوع این محصول نسبت به گذشته نمی‌تواند تمام کاشی و سرامیک‌های موجود را به طور کامل مشاهده کند. ما در عصر ارتباطات و الکترونیک هستیم و با توجه به اینکه کاشی و سرامیک هنوز وارد این دنیای عظیم نشده و هنوز هم مردم به سختی می توانند بپذیرند که بدون لمس محصول، آن را خریداری کنند، سرام‌پخش با ایجاد این بستر شرایطی را به وجود آورده است تا مصرف‌کننده راحت‌تر خرید کند.

در این راه چه موضوعاتی در اولویت سرام‌پخش قرار داشت؟
چیزی که در این مسیر برای ما مهم بود شفافیت قیمت بود. زمانی که یک خط از تولیدات یک کارخانه در اختیار یک فرد قرار می‌گیرد این شفافیت در قیمت‌گذاری اتفاق نمیفتد و به نوعی می‌توان گفت قیمت‌گذاری انحصاری می‌شود. در حال حاضر برندهای مختلفی هستند که برای جلوگیری از انحصارگرایی در قیمت‌گذاری‌ها یک شبکه توزیع مثل کاشی و سرامیک راه‌اندازی کرده و تولیدات خود را در سراسر کشور فقط با یک قیمت عرضه می‌کنند اما تعداد آنها بسیار کم است.

چقدر طول می کشد تا مردم به سرام‌پخش به عنوان اولین بازار آنلاین خرید کاشی و سرامیک اطمینان و از آن استقبال کنند؟
سرام‌پخش هم مانند دیجی کالا که یک گذر زمانی را طی کرد باید این بازه زمانی را بگذراند. زمانی که دیجی‌کالا آغاز به کار کرد متقاضیان صرفا برای مشاهده کالاها و مقایسه قیمت‌ها با بازار بیرون به آن مراجعه می‌کردند و در واقع خریدی انجام نمی‌شد و در نهایت خرید از همان مغازه‌دار و به صورت سنتی انجام می‌گرفت. در سرام‌پخش نیز همین اتفاق میفتد و قرار نیست انتظار داشته باشیم مردم در همان مراجعه اول، خرید انجام دهند. ما هم باید یک گذر زمان را مانند دیجی کالا طی کنیم تا متقاضیان کاشی و سرامیک بپذیرند که می‌توانند به صورت اینترنتی هم خرید کنند.

مشخصا خریداران کاشی و سرامیک و محصولات دکوراسیون با چه اطمینانی از سرام پخش خرید خواهند کرد؟

مشتریان باید از این که کالای مورد نظرشان به سرعت به دست آنها خواهد رسید و یا هزینه زیاد حمل محصول که به دلیل وزن بالای آن است، کاهش پیدا خواهد کرد و اینکه دقیقا محصول مورد نیاز آنها به دستشان خواهد رسید اطمینان کامل حاصل کنند. خرید آنلاین کاشی و سرامیک با موانعی همراه بود که ما سعی کردیم این موانع را تک به تک و گزینه به گزینه بررسی و حل کنیم.


یکی از مشکلاتی که همیشه در خریدهای اینترنتی وجود دارد عدم امکان لمس کالا برای خریداران است. سرام‌پخش برای این مشکل چه چاره‌ای اندیشیده است؟
برای لمس کردن محصول توسط خریداران دو گزینه پیش‌بینی کرده‌ایم. اگر خریدار بخواهد پس از انتخاب، کالای مورد نظر خود را لمس کند مشخصات نزدیکترین نمایندگی را در اختیار او قرار می‌دهیم تا محصول را در آنجا ببیند و دوم اینکه خریدار می‌تواند درخواست نمونه محصول را به صورت رایگان داشته باشد که در این صورت محصول به شکل ۱۵ در ۱۵ برای او ارسال می‌شود و می‌تواند جنس و ضخامت آن را چک کند و در نهایت درخواست اصلی را بدهد.

مقرون به صرفه بودن یکی دیگر از مزایای اصلی سرام‌پخش است. این صرفه اقتصادی چطور اتفاق میفتد؟
موضوع مهم و اصلی هزینه ارسال محصولات است. برای مثال پس از ثبت سفارش، محصول باید از یزد و یا از کارخانه‌ای که در تبریز و قزوین ارسال شود که هزینه آن بسیار زیاد خواهد بود. سرام‌پخش برای حل این موضوع با تمام برندها ارتباط گرفته و آنها تمام نمایندگان سراسر کشور خود را معرفی کرده‌اند تا ما محصول را از نزدیکترین نمایندگی به خریداران معرفی کنیم. یعنی عرق محلی را هم در نظر گرفته‌ایم.
بسیاری از ما تصور می‌کردیم کاشی و سرامیک یک ساختمان، غیر قابل تغییر است اما گویا سرام‌پخش این طرز فکر را تغییر داده است.
مسئله ای که اینجا وجود دارد بحث طرح و رنگ است. مانند مبلی که ممکن است هر ساله قصد تعویض آن را داشته باشیم، کاشی و سرامیک را هم می‌توانیم تغییر دهیم. از قدیم تصور بر این بوده که چون کاشی و سرامیک در نازک‌کاری ساختمان استفاده می‌شود جزو نصب اولیه قرار دارد اما ما معتقدیم کاشی و سرامیک بخشی از دکوراسیون خانه است و مانند پرده، مبلمان، فرش و موکت خانه می‌تواند تغییر سبک دهد.

سرام پخش برای تولیدکنندگان و فروشندگان چه مزایایی دارد؟
در حال حاضر ۱۷۰ تولید کننده کاشی و سرامیک در سطح کشور وجود دارد به اضافه برندهای مختلفی که در کارخانه‌ها تولید می شود و این تعداد را به بیش از ۴۰۰ کارخانه می‌رساند. باید دید چطور محصولات آنها معرفی می شود. آیا فقط به صورت فیزیکی و در «خیابان شیراز» تهران یا «خیابان کاشانی» یزد و یا در قالب نمایشگاه بین المللی به معرفی محصولات خود می‌پردازند یا راهکار دیگری وجود دارد. ما این امکان را برای همه کارخانجات فراهم کردیم که تمام محصولات خود را در سرام‌پخش معرفی کنند و حتی هر برند یک پنل جداگانه داشته باشد تا محصولات خود را بروز معرفی کند و با نمایندگان خود در ارتباط باشد.

برای فروشندگان خرد چطور؟
ما برای مغازه‌دارها هم راهکارهایی را در نظر گرفته‌ایم. برای مثال وقتی مغازه‌داری از یک کارخانه خرید می‌کند و باقیمانده یک پالت برای او مشکل‌ساز می‌شود، می‌تواند با معرفی محصول یک قیمت پیشنهادی برای آن بگذارد و محصول را ارائه دهد تا این اضافه پالت تمام شود. برای این منظور راهکارهایی را به صورت مجزا قرار داده ایم اما اگر بخواهیم برای تمام اینها دسترسی قرار دهیم شاید پیدا کردن آن کمی مشکل باشد. بنابراین اولویت‌های اصلی ما این است که مصرف کننده بتواند از بین تنوع زیاد کالاها و مشخصات فنی و طرح و رنگ انتخاب راحت‌تر و از طرفی به قیمت بهتری هم دسترسی داشته باشد و در نهایت به کاشی و سرامیک نیز مانند دکوراسیون بنگرد.

در سرام پخش برای خریدی آسانتر هم توجه شده است؟

بله برای مثال ما در بخش محاسبه متراژ هم ورود کرده‌ایم. یعنی در سایت، طول و عرض خانه از خریدار استعلام و در ادامه محاسبه متراژ به صورت آنلاین انجام می‌شود. در نتیجه خریدار متوجه می‌شود چه مقدار کاشی و سرامیک و با چه سایزی موردنیاز خانه اوست. سایت همه این قابلیت‌ها را در اختیار افراد قرار داده و در نهایت به خریدار پیشنهاد می‌دهد ۱۰ درصد بیشتر خرید کند تا چنانچه کالا با خرابی و شکستگی مواجه شد به مشکل بر نخورد.

چه قابلیت‌هایی برای خریداران از جمله تسهیلات در پرداخت‌ها در نظر گرفته شده است؟
در سرام‌پخش قابلیت پرداخت در محل وجود دارد و مصرف‌کننده می‌تواند بدون هیچ مشکلی در محل خود هزینه سفارش را پرداخت کند. یعنی پس از ثبت سفارش ۳۰ درصد مبلغ را در همان لحظه و بقیه مبلغ را در محل پرداخت می‌کند. این قابلیت برای اطمینان بیشتر خریداران از این که محصول به دست آنها برسد، پیش بینی شده است. امکان مقایسه کالا، تحویل سریع توسط نزدیکترین نمایندگی، پشتیبانی آنلاین، ضمانت محصول و امکان عودت قبل از نصب برای اینکه خریدار اطمینان حاصل کند که محصول از نظر مشخصات همانی است که سفارش داده از جمله قابلیت‌های سرام‌پخش برای خریداران است. ضمن اینکه یکی از امکانات بسیار خوبی که در شرایط اقتصادی کنونی سرام‌پخش برای رفاه حال مشتریان در نظر گرفته است، بحث شرایط پرداخت است. خریدار می‌تواند با هر شرایطی که دلخواه اوست، پرداخت خود را به صورت اقساطی و بدون احتیاج به ضامن و مراجعه به بانک انجام دهد.

با این توصیف پیشنهاد می‌کنیم به جای اتلاف زمان ارزشمند خود در ترافیک کلانشهرها و صرف هزینه بسیار و جستجو در هوای نامطبوع در سطح بازار و خیابان، در منزل یا محل کار خود به همراه خانواده از وبسایت سرام‌پخش ( https://cerampakhsh.com/ )  کالای مورد نیاز خود را انتخاب کنید و اجازه دهید فروشندگان و بازرگانی‌های نزدیک به شما خدمات حمل، تخریب و نصب را به عهده بگیرند.

دسترسی راحت به محصولات صنعت کاشی و سرامیک اولویت اصلی ارائه خدمات به مشتریان/ تنوع طرح و رنگ تنها در فروشگاه اینترنتی سرامپخش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار