رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد:
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه مسئولان فشار مضاعف به صنایع و تولیدکنندگان وارد نکند، گفت: قوانین تصویبی نباید شامل زمان قبل از تصویب شود.
کد خبر: ۸۹۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 05 September 2020

سیدعلی اکبر کلانتر در نشست بررسی وضعیت مشکلات مالیاتی صنایع در یزد که با حضور محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که برای صنایع در کشور به وجود می آید این است که قوانینی وضع می شود که بازه زمانی قبل را هم شامل می شود.

وی تصریح کرد: این موضوع سبب می شود که صنایع بدون اینکه اطلاعی از ماهیت این قانون داشته باشند، در گذشته به گونه ای عمل کردند که الان باید به عنوان مثال مالیات بیشتر و یا جریمه هایی پرداخت کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: درخواست ما این است که اگر قانونی قرار است وضعی شود، برای بازه زمانی پس از تصویب در نظر گرفته شود و به صنایع اعلام کنند که از این به بعد به این صورت باید عمل شود.

کلانتر تصریح کرد: در ارزش افزوده هم وقتی بیان می شود که باید صنایع مالیات آن را پرداخت کنند، باید قراین و شواهد وجود داشته باشد اما اینکه بخواهند بر اساس گردش حساب شخصی فرد تصمیم گیری شود و صنایع بخواهند اثبات کنند که این گردش مربوط به ارزش افزوده نیست به نظر تر و خشک را با هم سوزاندن است.

وی ادامه داد: در این اوضاع احوال رکود و تحریم، چنین اقداماتی فشار است و خواست صنایع از سازمان امور مالیاتی این است که در این شرایط، چنین فشارهای مضاعفی به آنها وارد نشود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: البته قبول داریم که برخی از واحدها هم تخلفاتی انجام می دهند و منکر آن نیستیم ولی نباید برای 10 تا 15 درصد صنایع، کل صنعت را با فشار مواجه کنیم.

کلانتر ادامه داد: الان این موضوع دغدغه فکری خیلی از تولید کنندگان است و باید به گونه ای عمل کنیم که صنعت بتواند در شرایط سخت اقتصادی فعلی، به کار خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در این زمینه با سایر مسئولان مرتبط از جمله دادستان و مدیران دادگستری استان یزد جلساتی برگزار شده و موارد مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار