دانشگاه علوم پزشکی یزد:
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه "در چند ماه آینده ۴ دستگاه اکسیژن ساز تهیه می‌شود" گفت: مردم استان برای تامین هزینه خرید دستگاه کمک نقدی کنند.
کد خبر: ۸۹۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 24 August 2020

محمدرضا وفائی‌نسب با اشاره به اینکه "در حال حاضر بیماران کرونایی اکسیژن بسیار زیادی را مصرف می‌کنند و یک بیمار کرونایی معادل 30 بیمار معمولی در بیمارستان مصرف اکسیژن دارند" گفت: تعداد کمی از بیماران معمولی به مقدار خیلی ناچیز و در حدود 3 تا 5 دقیقه به اکسیژن نیاز داشته‌اند اما اکنون درصد بالایی از بیماران کرونایی به اکسیژن نیاز داشته و بالای 10 لیتر اکسیژن مصرف می‌کنند.

وی افزود: راندمان دستگاه‌های اکسیژن ساز در دمای گرم پایین می‌آید و با توجه به اینکه هفته گذشته دمای هوای یزد به شدت گرم شده بود، راندمان دستگاه کاهش یافته و افت فشار در دستگاه ایجاد شده بود.

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه "کپسول‌های اکسیژن و پالت از دستگاه‌های اکسیژن ساز پشتیبانی می‌کنند" تصریح کرد: 4 بیمارستان پر مصرف استان به کپسول‌های پالت و ذخیره‌ای مجهز هستند.

وفائی‌نسب با اشاره به اینکه شرکت‌های فولاد در تامین اکسیژن مایع همکاری خوبی داشته‌اند اظهار داشت: هفته گذشته مشکل اکسیژن به مدت دو ساعت تنها در بیمارستان میبد اتفاق افتاده بود و مشکل از این قرار بوده است که دستگاه پر کننده اکسیژن خراب شد و نتوانسته‌اند تانکر‌ها و کپسول‌ها را پر کنند، علی رغم تلاش‌های زیاد و چند ساعته مشکل برطرف نشده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیمارستان میبد دستگاه اکسیژن ساز داشته است و دستگاه در شب می‌توانسته اکسیژن مورد نیاز را تامین کند مشکل وجود نداشته، اما ساعت 11 شب سوپروایزر مشاهده می‌کند که فشار دستگاه اکسیژن پایین آمده و متوجه می‌شود که کمپسول‌ها هم خالی است، با توجه به اینکه در جریان مشکل نبوده با عجله به مدیر بیمارستان و دکتر نوری شادکام اطلاع می‌دهد و در پی برطرف کردن مشکل اقدام می‌کنند و کپسول‌های اکسیژن را به صورت قرضی از بیمارستان‌های دیگر تهیه می‌کنند

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: متاسفانه رییس بیمارستان برای دریافت کمک سریع و زودتر در جهت تهیه اکسیژن یا کپسول اکسیژن به مقامات خارج دانشگاهی اطلاع می‌دهد و این اقدام سبب پخش خبر می‌شود.

وفائی نسب با اشاره به اینکه کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها ادامه دارد عنوان کرد: دستگاه‌های اکسیژن ساز پاسخگو نیستند و برای تهیه 4 دستگاه اکسیژن ساز قرارداد بسته‌ایم و امیدواریم تا 3 ماه آینده دستگاه‌ها به دست ما برسد، البته انتطار داریم با ادامه کمک شرکت‌های فولاد تانکرهای اکسیژن همیشه پر باشد.

وی با اشاره به اینکه "متاسفانه قیمت دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن مایع و کپسول‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده است" از مردم درخواست کرد تا با کمک‌های نقدی خودشان بیمارستان‌ها را در تهیه دستگاه‌های اکسیژن ساز کمک کنند تا مشکل کمبود اکسیژن حل شود چون اگر کرونا مجدد اوج بگیرید با مشکل کمبود اکسیژن مواجه می‌شویم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار