مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم منطبق با رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مساجد استان اقامه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 20 August 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی افزود: برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت از جمله برگزاری مراسم بدون سینه‌ زنی، زنجیرزنی و دسته‌ روی، با برگزاری سخنرانی و ذکر مصیبت در حداقل زمان ممکن، امکان پذیر است.

وی ادامه داد: همچنین سینه‌ زنی درفضای باز مساجد، با رعایت فاصله و استفاده از ماسک بلامانع می‌باشد.

روحانی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از ابتدای شیوع کرونا با تمام ظرفیت و توان خود در عرصه‌های اخلاق و معنویت جامعه، معیشت اقشار آسیب‌ پذیر، بهداشت و سلامت عمومی، خدمات اجتماعی و بصیرت ‌افزایی سیاسی به میدان آمدند و خدمات بسیار ارزشمند و ماندگاری ارائه کردند.

وی بابیان اینکه مساجد استان همچنان در میدان مقابله با کرونا حضور دارند، ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در ایام محرم و صفر نیز متناسب با شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا، جهت کمک به معیشت اقشار آسیب‌ پذیر، ارتقای سلامت عمومی، ارائه خدمات عمومی برنامه ریزی کرده‌اند.

وی با اشاره به فرصت ویژه ماه محرم برای تبیین معارف اسلام و اهل بیت (ع)، اظهار داشت: درایام محرم و صفر آمادگی برای پذیرش معارف دینی بیش از هر زمانی است و باید از این فرصت برای آگاهی و جذب دل ها به این معارف عمیق بهره جست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قم، گفت: با توجه به تأکید ائمه معصومین(ع) در خصوص برگزاری روضه‌های خانگی و به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا، مردم می‌توانند با احیا و اقامه «روضه خانگی» با جمعیت بسیار کم و حتی با حضور اعضای خانواده، عزای حسینی را برپا کنند.

روحانی با تاکید بر احیای روضه‌های خانگی برای اقامه عزای اباعبدالله(ع) افزود: احیای روضه های خانگی به عنوان یک سنت و توصیه ائمه اطهار(ع) باید در شرایط کنونی که کشور و جهان درگیر بیماری کروناست، مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امسال باید چهره شهرها بطور مضاعف رنگ و بوی محرم پیدا کند، ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با سیاه پوش کردن کوچه ها و محله ها، اقامه عزا را به سمت فضاسازی شهری ببرند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قم با اشاره به برگزاری سوگواره تصویری از سیاه پوشی محله و روضه‌های خانگی، ادامه داد: این سوگواره تصویری در قالب عکس و فیلم موبایلی فراخوان می‌شود تا اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در آن مشارکت کنند.

روحانی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه مجازی «با مصطفی بیاموز» در قالب موشن گرافی، عنوان کرد: این طرح با هدف انتقال مفاهیم عاشورایی برای کودکان و ترویج و رونق بخشی به فرهنگ حسینی در فضای مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: نامه به امام حسین(ع)، مداحی، کاردستی، نقاشی به امام حسین، لباس قشنگ و موکب پذیرایی از بخش های این مسابقه می باشد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار