کد خبر: ۸۸۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 19 August 2020

 

هر کانون پرورش فکری گیلان به یک حسینیه مجازی تبدیل می شود

رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: ویژه‌ برنامه‌های ماه محرم این مجموعه‌ فرهنگی با عنوان «آیه‌های آفتاب» در فضای حقیقی و مجازی به منظور تبدیل هر مرکز به یک حسینیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار ضیایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و برنامه این کانون پرورش فکری گیلان در این زمینه، افزود: توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، بصیرت‌افزایی و آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان ایران اسلامی با آموزه‌های انسان‌ساز قیام حسینی، از اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل کانون استان گیلان پرورش تفکر دینی و جاری‌سازی اندیشه‌های سرور و سالار شهیدان در زندگی فردی و اجتماعی را دیگر اولویت‌ها عنوان کرد و از برگزاری هم‌زمان این ویژه‌برنامه‌ها بر بستر فضای مجازی و مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در سراسر استان گیلان خبر داد.

وی ادامه داد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی با محوریت عاشورای حسینی، پرده‌خوانی وقایع عاشورا و هم‌چنین، خاطره‌گویی از حضور اعضا و مربیان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان از دیگر برنامه‌های این نهاد فرهنگی است.

ضیایی در ادامه به برخی برنامه‌های در این ایام اشاره و تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه «روایت غنچه‌ی خونین کربلا» در گرامیداشت حضرت علی‌اصغر (ع)، اجرای همزمان مراسم شیرخوارگان حسینی در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان و دل‌نوشته به کوچک‌ترین شهید کربلا، از دیگر برنامه‌های ماه محرم کانون است که در سخنان ضیایی به آن اشاره شد.

وی برپایی انجمن پژوهش کانون گیلان در دو گروه دختران و پسران با عنوان «آموزه‌های عاشورا» را از برنامه‌های هدف‌مند این ایام دانست و تحقیق و ژرف اندیشی در آموزه‌های انسان‌ساز قیام حسینی را از دلایل برنامه‌ریزی و برپایی این انجمن‌ها عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های «در قاب عاشورا»، گفت: این برنامه به منظور نمایش عکس و فیلم‌های تولیدی اعضا و مربیان کانون، برپایی انجمن هنری با موضوع «تعزیه و روایتی از عاشورا» و نشست آموزشی با محوریت قصه‌های آئینی سنتی؛ ویژه اعضای انجمن قصه‌گویی کانون داشت و انتشار فراخوان قصه‌گویی با عنوان «در سوگ نینوا» نیز از جمله برنامه‌های عاشورایی این مجموعه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار