رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم:
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم گفت: از ابتدای اجرای طرح «تابستانه کتاب» در ۱۸ مردادماه تاکنون هشت میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال فروش کتاب در قالب این طرح دراستان ثبت شده‌است.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰ 19 August 2020

به گزارش تابناک قم، حمید خرمی، استقبال از این طرح را خوب دانست و افزود: قم تاکنون با فروش بیش از ۲۳ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب، ششمین استان پرفروش در کشور در قالب این طرح است.

وی اظهار داشت: این طرح که تا ۳۰ مرداد ماه سال‌جاری ادامه دارد، ۷۰ کتابفروشی‌ از قم در این طرح مشارکت دارند که کتاب‌های خود را از ۲۵ تا ۳۵ درصد تخفیف با دریافت کارت ملی عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و ادامه داد: استان قم پس از تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین مشارکت کتابفروشی های کشور در این طرح را داراست.

خرمی، اجرای طرح تابستانه کتاب را فرصتی مناسب برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار داشت: به منظور تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت شعار طرح تابستانه کتاب امسال با توجه به شیوع کرونا به عنوان «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» انتخاب شده است.

وی گفت: در روزهایی که شاهد شیوع بیشتر بیماری کرونا هستیم و تاکید مسئولان بهداشتی کشور ماندن در خانه است، این امر می‌تواند، فرصت مغتنمی برای خواندن کتاب و افزایش آگاهی باشد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، ادامه داد: با توجه به اینکه تنها سه روز تا پایان این طرح باقی مانده است، از علاقه‌مندان به حوزه کتاب دعوت می‌شود تا در این طرح شرکت و کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند.

یک هزار و ۳۰۰ ناشر دارای مجوز در قم وجود دارد که به دلایل اقتصادی و مشکلات حوزه نشر، تنها حدود نیمی از آنها در این استان مشغول فعالیت هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار