معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: دوره‌های آموزش همگانی آشنایی با مخاطرات در رده‌های سنی مختلف اعم از خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در خانه‌های هلال سراسر استان می‌بایست مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 17 August 2020

به گزارش تابناک قم، امیرحسین علیمردانی در نشست هماهنگی آموزش، تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های جدید هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به استناد ماده یک اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، موسسه‌ای خیریه و دارای شخصیت حقوقی مستقل است اظهار داشت: این جمعیت با بهره‌گیری از ظرفیت اعضا، داوطلبان، امدادگران و پرسنل خود، پاسخگویی مناسب و موثر در هنگام حوادث و سوانح را همیشه مدنظر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با استناد به ماده 3 و 6 اساسنامه خود تلاش می‌کند تا زمینه حضور و مشارکت واقعی و موثر اقشار مختلف جامعه در فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه و ارائه خدمات اجتماعی وعام‌المنفعه را با ایجاد ساختارهای داوطلب‌محور فراهم کند که یکی از همین ساختارهای موثر داوطلب‌محور ایجاد خانه‌های هلال در سطوح مساجد، ادارات، کارخانجات و روستاها می‌باشد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: خانه‌های هلال در راستای ترویج فرهنگ صلح و نوع‌دوستی، اصول و اهداف جمعیت هلال احمر از طریق برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، آگاهی‌های عمومی پیرامون اصول و ارزش‌های انسان‌دوستانه، تامین سلامت و ایمنی افراد جامعه، جذب، سازماندهی و آموزش افراد ساکن در شهرها و روستاها فعالیت خود را آغاز کردند.

علیمردانی با اشاره به اهداف تاسیس خانه‌های هلال گفت: آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی، تقویت نقش‌پذیری اجتماعی جوانان با تمرکز بر ایجاد و تقویت روحیه داوطلبی در ارائه خدمات بشردوستانه و فرصت‌سازی برای مشارکت بیشتر داوطلبان در فعالیت‌های جمعیت، ارتقاء فرهنگ توجه به ایمنی و تاب‌آوری جوامع محلی به منظور کاهش خطرپذیری و مقابله موثر با حوادث، کمک به توانمندسازی افراد و جوامع محلی برای مواجهه با هرگونه شرایط اضطراری، تقویت امکانات امدادی و آموزشی در خانه‌های هلال و تجهیز تیم‌های آموزش‌دیده برای پاسخگویی در زمان حوادث با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع داوطلبانه، افزایش سطح دسترسی مردم و جوامع محلی به خدمات جمعیت در سراسر کشور و... از مهم‌ترین اهداف تاسیس خانه‌های هلال عنوان شده است.

وی تاکید کرد: دوره‌های آموزش همگانی آشنایی با مخاطرات در رده‌های سنی مختلف اعم از خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در خانه‌های هلال سراسر استان می‌بایست مدنظر قرار گیرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم بیان داشت: تلاش برای برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی، تکمیلی و تخصصی و همچنین تشکیل تیم‌های کنشگر در حوزه‌های مختلف جمعیت نیز از اهداف دیگر آموزش‌های همگانی خانه‌های هلال می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار