رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از کاهش استقبال شهروندان یزدی از حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌ها تا یک دهم ظرفیت به واسطه شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ 28 June 2020

محمدرضا شفیعی با اشاره به کاهش استقبال مردم از حمل و نقل عمومی به بیش از یک دهم ظرفیت این ناوگان به خصوص در اتوبوس‌های درون شهری، اظهار کرد: ناوگان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر یزد تحت تاثیر کرونا با کاهش استقبال مردم همراه شده‌ و این در حالیست که همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل ضد عفونی و استفاده رانندگان از دستکش و ماسک و استفاده حداکثر نیمی از ظرفیت اتوبوس‌ مورد تاکید است.

وی به ضدعفونی هفتگی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: به همین دلیل شیفت‌ فعالیت هر اتوبوس کاهش یافته به طوری که هر اتوبوس پس از یک روز فعالیت کامل، یک روز متوقف و اتوبوس دیگری جایگزین آن می‌شود تا این اقدام منجر به استفاده محدودتری از هر اتوبوس و کنترل شیوع کرونا شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در رابطه با گرما و الزام استفاده از کولر در اتوبوس‌ها، تاکید کرد: از ابتدای تیرماه امسال در یزد اتوبوس بدون کولر نداریم و مردم نیز در همین رابطه می‌توانند هرگونه تخلفی مانند خاموشی کولرها را به شماره تلفن ۱۸۸۹ یا مسئولین کنترل پایانه‌های درون شهری گزارش دهند چرا که با توجه به استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت واقعی ناوگان در ایام پیشگیری از کرونا و قابلیت جایگزینی اتوبوسهایی کولردار، هیچ عذری بابت خاموشی کولرهای اتوبوس پذیرفتنی نیست.

شفیعی در مورد راه‌اندازی بی.آر.تی در شهر یزد هم اظهار کرد: طی مکاتباتی که با معاونت امور زیربنایی شهرداری یزد انجام شده، مقرر است تا طرح خط ۳ بی.آر.تی شهر یزد از پایانه غدیر، بلوار شهید دهقان، بلوار ۱۷ شهریور، بلوار نواب صفوی، پایانه دولت آباد، بلوار رسالت و پایانه امام خمینی (ره)، به علت آسان بودن شرایط و کمتر بودن موانع نسبت به مسیرهای شماره ۱ و ۲ در اولویت اجرا قرار گیرد.

وی نیاز به ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس، پل‌های عابر پیاده و همچنین برآورد هزینه‌های مربوطه به راه‌اندازی بی‌.آر.تی شهر را در دستور کار دستگاه‌های مربوطه خواند و از پیگیری این طرح با حمایت و پشتیبانی شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و استانداری خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار