فرماندار تفت گفت: وضعیت این شهرستان، نارنجی و در یک قدمی قرمز است و در حالی که میانگین درصد ایمنی در کشور ۱۶ و در استان یزد ۲۲ اعلام شده برای شهرستان تفت کمتر از ۱۰ درصد بیان شده است.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 23 June 2020

علیرضا نوکار در نشست شهرستانی ستاد کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا درباره برگزاری نمازجمعه در شهرستان تفت با اشاره به بررسی تمام جوانب این موضوع، گفت: پس از چهار ماه وقفه این هفته در هفت نقطه شهرستان نماز جمعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

وی از مسئولان ستادهای نمازجمعه شهرستان تفت خواست تا بر رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی نظارت داشته باشند.

فرماندار تفت تصریح کرد: جشن زیر سایه خورشید امسال در شهرستان تفت به صورت مجازی برگزار می شود چراکه اولویت ما سلامتی مردم است.

وی از شهردار تفت خواست به دلیل هجوم جمعیت، پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه های شهرستان از ساعت ۲۲ خاموش و تعطیل شوند.

نوکار با اشاره به ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم ختم در شهرستان، افزود: برگزاری هر گونه مراسم عمومی در شهرستان تفت نیازمند کسب مجوز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان و رعایت توصیه های بهداشتی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت هم در این نشست گفت: در خردادماه ۱۰ نفر در شهرستان تفت به ویروس کرونا مبتلا شدند و بیش از ۲۵ مورد مشکوک داشتیم.

سید محمود واعظ پور ادامه داد: طبق مصوبه ستاد مقرر شده بود تا مراسم ختم به صورت محدود برگزار شود؛ موردی که علی رغم تذکر رعایت نکرد به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: زدن ماسک توسط نمازگزاران، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن اماکن نمازجمعه، ممنوعیت توزیع و جمع آوری نذورات، خودداری از حضور سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای، کوتاه بودن مدت نمازجمعه، ممنوعیت مصافحه، به همراه داشتن جانماز و مهر شخصی، جمع آوری کتب ادعیه و تسبیح از اماکن و طب سنجی در ورودی نمازجمعه از جمله دستورالعمل های بهداشتی است که باید رعایت شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار