رئیس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر اینکه دادگستری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هم از سرمایه‌گذار و هم از کارگران حمایت می‌کند گفت: مشکل امنیت شغلی و معیشت کارگران رسیدگی و برطرف شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 23 June 2020

غلامعلی دهشیری بیان داشت: رویکرد قوه قضاییه به موضوع شعار سال، تبلیغاتی و نمایشی نیست بلکه تکلیف مدار است و در این راه با تمام توان از بخش‌های مختلف تولید به ویژه کارگران که یکی از ارکان محور تولید هستند حمایت می‌کنیم.

دهشیری در تبیین مشکلات جامعه کارگری گفت: جامعه کارگری از سه ضلع مشکل امنیت شغلی، تامین معیشت و تشکل‌یابی رنج می‌برد که این سه مشکل بر هم اثرگذار است اما تا مشکل امنیت شغلی و تامین معیشت کارگران حل نشود تشکل یابی معنا پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه قطعا مشکلات کارگران بر جامعه اثرگذار است بر لزوم همکاری ادارات مرتبط در جهت اجرای مُر قانون کار تاکید کرد و افزود: این موضوع در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با هدف حمایت از تولید کنندگان برگزار می‌شود مورد تاکید ویژه قرار می‌گیرد.

دهشیری با بیان این که اجرای دقیق قانون کار لزوم مستلزم شناخت کارفرمایان نسبت به همه جوانی این قانون است افزود: در این راستا تفاهمنامه‌ای بین دادگستری استان و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی در ارتباط با آموزش کارفرمایان در قالب 5 قانون مورد نیاز منعقد شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: قطعا حمایت دستگاه قضا از اقتصاد مقاومتی شامل هر دو بخش سرمایه‌گذار و نیروی کار به عنوان دو رکن اساسی جهش تولید و موتور محرک تولید می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های حوزه کارگری گفت: در این راستا شعبه 102 به عنوان شعبه تخصصی حوزه کارگری و شعبه 7 حقوقی یزد هم به عنوان شعبه مسائل حقوقی جامعه کارگری به فعالیت می‌پردازند.

دهشیری افزود: همچنین پنجشنبه هر هفته اداره معاضدت و ارشاد حقوقی شهرستان یزد آمادگی دارد تا با حضور یک وکیل مسلط قوانین مرتبط با کار به صورت رایگان خدمات مشاوره در امور مربوط به جامعه کارگری را با همکاری خانه کارگر ارائه کند.

وی به مظلوم بودن قانون کار در بین وکلا اشاره کرد و افزود: در این راستا با کانون وکلای دادگستری و کانون وکلای مرکز قوه قضائیه جلساتی برگزار کنید .

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار