رئیس کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد:
رئیس کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد گفت: بین ۲۵ تا ۳۵ درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و نیازمند آموزش‌های مستمر و اثرگذار هستند.
کد خبر: ۸۶۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ 20 June 2020

عباسعلی دانافر با بیان اینکه اعتیاد بیشتر از اینکه یک پدیده زیستی باشد، یک پدیده اجتماعی است، اظهار داشت: مهمترین ویژگی این پدیده اجتماعی، پیچیدگی آن است.

وی عنوان کرد: پدیده‌های اجتماعی گاهی مشخص نیست که علت هستند یا معلول و همین امر نیز سبب شده نتوان تعریف مشخصی از اعتیاد ارائه داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: گاهی فردی با توان مالی بالا حتی تا سه برابر معتاد متجاهر و بی خانمان مواد مصرف می‌کند اما چون دارای توان مالی خوبی است، اعتیادش هرگز آشکار نمی‌شود و این همان پیچیدگی پدیده اجتماعی اعتیاد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح یاریگران زندگی در ۳۴۲ مدرسه استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این طرح بر اساس برنامه زمان بندی انجام شده اجرا خواهد شد.

دانافر با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ تا ۳۵ درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، افزود: این خطر رسالت ما را دشوارتر می‌کند بر این اساس طرح‌های متعددی به منظور آموزش و حفظ سلامت دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی یک خطر جدی است و باید تلاش کنیم از گرفتار شدن دانش آموزان به این آسیب‌ها با تمام توان جلوگیری کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار